1

Bara undrar om det är många där ute som använder tjänsten. Jag har den själv men hittills har den inte kommit till bruk så mycket, mest beroende på att andra inte har den. Skulle vara kanon om det blev mer etablerat, smidigt på marknader eller blocketaffärer. Googla swish om ni inte vet vad det handlar om.

2

Jag är ansluten men använder det inte då det inte finns nån app till WP.

Mera känd som jb...

3

Har den men inte kommit till användning Default/hmm  banken tjatade på mig den inför en resa, det skulle vara så bra när man delade matnotan mm bla bla....men det gäller ju att andra har den också för att det ska funka ICQ/ad

4

Mycket bra lösning!

Turbo Town "Home of overboost addicts"

5

Länge leve kontanterna..

6

Jag använder ofta swish när jag handlar på tradera. Funkar kanon tycker jag. ICQ/ab

7

Verkar inte finnas för Nokia.

"Sex can lead to nasty things like herpes, gonorrhea, and something called relationships.. Booyakasha!"
Ali G

8

Svwerker skrev:

Verkar inte finnas för Nokia.

Tror det bara finns till Apple å andriod.

Mera känd som jb...

9

Smidig lösning!
pengarna framme samma sekund man betalar med appen och det kostar "bara" 1 kr i transfer avgift

men underlättar grymmt vid handpenning och snabba affärer!

VW HusBuss -64 | VW Buggy -67 | VW 2176cc Oval -56

10

Kontanter!!

Sweet Loretta Fart
She thought she was a cleaner
But she was a frying pan

11

finns nog inte hos skandiabanken...

obegripligt att det ska vara så svårt med betalningar, det mesta är superålderdomligt - betala räkning, papperslappar utan vettiga QR koder eller liknande som skulle göra det lätt att betala, helt obegripliga clearingnummer där man varje gång undrar om pengarna ska komma rätt, ingen bekräftelse på att man är på rätt spår.

verkar inte finnas incitament att göra nåt vettigt, vore jag bank vore jag skiträdd för paypal och liknande... men alla är väl uppknutna nog till bankerna med lönekonton och bostadslån, så de kan gå vidare med kassa lösningar och IT-system från medeltiden... bara att pengarna tar ett par bankdagar att föra över i många fall. Vem får räntan för det? Fast iom de kan "skapa nya pengar" som de lånar ut utan att själva ha pengar så kanske det inte spelar så stor roll heller. Är nog helt enkelt bara att det går på hålkort eller nåt...

*  *  *  *  *  *  *  *  *  *  *  *  *
Vw typ1 Oval 1957, Ghia 1960
VW typ1 1951 split (såld)