Tjofräs!
Har i min ägo en Erlancykel, kostade bara några kr så varför inte tänkte jag 
Med lite efterforskning så har jag fått för mig att cykeln egentligen är en Monark men såldes till Erlan-Cykel som en ren hoj så dem kunde sälja den under sitt eget namn.
Iden fick jag av att det är samma blåa lack som min Monark herrcykel, dessutom stämmer ramen överens med en Monark dam av samma årsmodell.
Dessutom använde Erland sig av Flygstål, något som Monark också höll på med.
Det sitter rostfria fälgar på cykeln som ska poleras.
Men skärmarna är slut, dem är skadade och har brytmärken lite överallt vilket jag inte kan laga då det är aluminium.
Men dem kommer sparas hur som. Man vet ju aldrig!
Min baktanke är att fixa iordning cykeln till min flickvän.
Det som ska göras är att allt krom kommer blästras och målas i silver.
Sen ska ramen lackeras i en corvetteröd färg med någon bruten vit som ger lite detalj till ramen.
Kommer montera ett 3växlad Torpedonav på den också, samt ett mindre bakdrev så det blir lättcyklat i Stockholmstrafiken.
Däcken kommer bli svarta med sidor i beige.
Sen blir det lite lull lull så att cykeln fungerar lika bra på dagen som på natten så som reflexer och lampor samt korg.
Sadeln blir iaf en Brooks med mycket fjädring eller liknande, beroende på vad jag får tag i. Och handtagen blir vita med reflexer på sidorna. (Jag har samma modell på min mini-Crescent och dem är jättesköna)
Skärmarna var ju slut på cykeln, men jag har fått tag i en Kärnan cykel med fräscha skärmar som jag ska modifiera på Erlan. Bakskärmen är extra intressant för den har hål för kjolskydd, vilket är beställt redan så det blir skitbra med röd/vitt kjolskydd 
Iaf här är bilderna, tog 2timmar att få ner cykeln. Det satt kan jag lova men fick värma lite och skricka lite svordomar så går allt.
Jag kommer uppdatera så fort jag får fart i blästern 
She thought she was a cleaner
But she was a frying pan