1

Hej,  Söker någon i södermanland som kan sina vw motorer. jag har problem att få igång min, är 20 år och har ingen erfarenhet av vw motorer.
Har bytt alla tändstift tänd kaplar, rensat förgasaren. Nytt batteri, Vet att start motorn fungerar. och lite annat.
Men vad jag letar efter är en snäll själ som skulle kunna tänka sig komma hit och hjälpa mig en eftermidda/Hel dag.
Bjuder isf på fika eventuellt mat. och lite tackför hjälpen peng  är arbetslös så ekonomin är inte bäst så kan inte ge väldigt mycket pengar.
Så snälla hör av dig som vet mer än jag, Skulle älska att få igång bilen nu så jag kan dra till bugrun med tjejen.
Den har fungerat jätte bra. men sen dog den bara lite random.
Mvh Max.
Pm så får du nummer och adress.
Jag finns i strängnäs

Edit: bilen är en 1302 -71

2 Senaste redigerad av Hans-Örjan (2013-05-08 10:26:42)

Hej. Dels bor jag en bra bit från Strängnäs, dels kan jag inyte påstå att jag är VW-motorexpert.
Men ändå...

För många år sedan råkade jag ut för ngt likanande. Ex-svärfars Grålle, en Massey Ferguson -56, bara dog, sådär random.
Jag kollade "allt", och bytte "allt". Ja, utom kondensatorn till tändningen, den fick jag inte tag på ngn ersättningsdel till. Men
den kunde det ju inte vara... Eller hur? Till slut tog jag bort den, bara för att visa att det inte spelade ngt roll. Och då vaknade
motorn till liv! Visserligen gick den som en påse skit, men den ville iaf.

Kortis i kondingen alltså.  ICQ/ac

Testa och se om du får gnista på ett stift med bortkopplad konding. Lycka till!

Jag vet inte om det är möjligt, men jag upptäcker det när jag försöker.

1600 TL -67 * Caravelle C -85 * Caravelle C -89