1

Korkad fråga, men jag har lärt mig att inte underskatta kunskapen hos mina fellow site mates härinne....

Min buss Irene, mer känd som Caravelle C -89, har ett litet men jä-ligt luktande och irriterande bensinläckage någonstans
i trakten av tanken (var annars, Einstein!?) Men trots att jag krälat runt under henne i timmar - känns det som iaf - kan
jag inte lokalisera VAR.

Så, min fråga är egentligen om det finns några "typiska standardställen" på 2WD bussarna där bensinläckage brukar uppstå??

ICQ/am

Jag vet inte om det är möjligt, men jag upptäcker det när jag försöker.

1600 TL -67 * Caravelle C -85 * Caravelle C -89

2

Gammal ventilation slang  !!! lykta det när du tanka ?  sen de blir bättre !!!    ICQ/ab  ICQ/ab

54a soltak, 56 cab, 59a,  KG 71
Wesfalia Syncro 88a,
Porsche 912 66a, Porsche 912E 1976,
Medlem i VW Maffian, VWHK

3

Bra tanke, tack för idén. Men det ÄR läck nå'nstans. Det blir en fläck under den när den står,
men oftast bara när den har mer bensin än "nästan tom".

ICQ/ac

4

Är det plåttank kan den ha rostat på ovansidan.

Tur att det inte läcker när det är mindre än nästan tom.  Default/lol

"Sex can lead to nasty things like herpes, gonorrhea, and something called relationships.. Booyakasha!"
Ali G

5

Garanterat rostig på ovansidan inge ovanligt på dessa eminenta vagnar.

6

Jag hade en liten läcka på vänster sida där tankgivaren går in i tanken, gav sig till känna när jag fyllt upp tanken.
På min ser man det om man tittar in vid vänster däck baktill.

T3 Syncro -86

7

Deskago skrev:

Jag hade en liten läcka på vänster sida där tankgivaren går in i tanken, gav sig till känna när jag fyllt upp tanken.

Nu tror jag inte Hans Örjan har en syncro så om du inte visste det skiljer sig tankarna rätt så mycket på syncro och 2wd.

8

Hej ,
Som Hasse skrev är din tank förmodligen rostig , väldigt vanlig
En ny tank ligger på 1500sek om jag minns rätt

Erwin

9

Hasse T3 skrev:
Deskago skrev:

Nu tror jag inte Hans Örjan har en syncro så om du inte visste det skiljer sig tankarna rätt så mycket på syncro och 2wd.

Ok! hade jag ingen aning om. Same same but different  ICQ/ab

T3 Syncro -86

10 Senaste redigerad av Hans-Örjan (2013-04-16 15:45:54)

Som sagt, jag VISSTE att även (ytterligare) en korkad, eller iaf vagt formulerad, fråga kunde finna svaret här.
Stort tack, mina vänner!!

Då är det bara att lyfta och palla upp Irene, dra på Iron Maiden på garagestereon och försöka få ner tanken.

ICQ/ae

EDIT:
Att laga hålet, givet att det går att lokalisera det... är det ngt som låter sig göras?
Skölja ur med vatten innan svetsning... Svetsa de med vatten i.... Försöka fylla den med inertgas, ex.vis avgaser.....

Någon här som försökt - och överlevt?

ICQ/ad

11

syncro4wd skrev:

Hej ,
Som Hasse skrev är din tank förmodligen rostig , väldigt vanlig
En ny tank ligger på 1500sek om jag minns rätt

Erwin

Tack för kaffet.... Bara att kavla upp ärmarna på overallen, bita ihop och göra't.....

Var hittar jag "bästa" leverantören? Sitationstecknen avser att belysa att enbart pris inte är styrande, leveranssäkerhet och -hastighet,
passform och ytbehandling vägs in i min bedömning. Just Kampers har tanken för 1.275 kr, men frakten tillkommer med 260 kr.

Tips och synpunkter mottages vänligt men bestämt  ICQ/ab

12

För ett par år sen köpte jag ny från bilskrot via bildelsbasen. Gick snabbt och kostade då under 1000 inkl frakt, har du kollat där?

13

Nytt från skroten fick det bli. 1.350 fraktat till Posten - som söp bort den ....
Så fort den kommer fram ska jag ge mig på att byta.

14

Hur fan lyckas man supa bort en tank? Måste ha varit en jävla tillställning.  Default/lol

http://www.youtube.com/watch?v=7VOV271oie4

"Sex can lead to nasty things like herpes, gonorrhea, and something called relationships.. Booyakasha!"
Ali G