1

Håller på och kopplar mitt linelock och har en liten fundering,

Ska ena ingående anslutningen på linelocket och bromscylindern vara pluggat eller ska jag dra en till ledning från bromscylindern till andra ingående anslutningen?

Såhär är det kopplat nu än så länge, men då är det en anslutning i bromscylindern som behöver pluggas om jag inte ska dra ett till rör till linelocket?
http://img577.imageshack.us/img577/6164/dsc00362zu.jpg

2

Om du har 2krets är det lättast att göra så här
Från främre delen av huvudcyl med ett rör till ventilen sedan ett T stycke och dela av med rör till varje hjul
Hål två monterar du in bromsljuskontakten  om du har ett tredje hål måste du plugga det
/// Micke

Utför Flödes test av toppar
och Motorsimulering   Och arborrar

3

PPRMicke skrev:

Från främre delen av huvudcyl med ett rör till ventilen sedan ett T stycke och dela av med rör till varje hjul
Hål två monterar du in bromsljuskontakten  om du har ett tredje hål måste du plugga det
/// Micke

Jag har 1-krets. Men kan jag inte ha som jag kopplat nu med ett varsitt rör i ventilen till varsin sida på utgående anslutningar?
Och sedan koppla dem två utgående från huvudcylindern till båda ingående på ventilen?

4

Olzzon skrev:
PPRMicke skrev:

/// Micke

Jag har 1-krets. Men kan jag inte ha som jag kopplat nu med ett varsitt rör i ventilen till varsin sida på utgående anslutningar?
Och sedan koppla dem två utgående från huvudcylindern till båda ingående på ventilen?

Använd ett T  montera ett fram till ventil och förgrena med ett T till fram hjulen
Jag vill inte bara dum men att använda 1 krets i en motorstark bil som skall gå på strippen/gatan tycker jag är huvudlöst
För det är din enda säkerhet om det händer något
Jag skall kolla om du får köra på strippen med ett sådant broms system Du kan kolla i   http://web.sbf.se/regler/up/1/DR_TK-2011.pdf
/// Micke

Utför Flödes test av toppar
och Motorsimulering   Och arborrar

5

Liknar min linelock ..,Summits egna modell.
Den har 1 st ingång och 3 st ut.mao du slipper att koppla via ett t-rör!
/Martin R

6

Samba-66 skrev:

Liknar min linelock ..,Summits egna modell.
Den har 1 st ingång och 3 st ut.mao du slipper att koppla via ett t-rör!
/Martin R

Japp det är Summits egna, ok så det är kopplat rätt som det är på bilden nu och så kan jag bara plugga ena anslutningen i huvudcylindern?

7

Japp /Martin

8

Samba-66 skrev:

Japp /Martin

Vart kan man få tag i en lämplig plugg eller hur har du gjort? Är ju fingängad M10 och alla välsorterade "bultbutiker" som jag har kikat hos hade inte en aning om vart man skulle få tag i någon.

9

Olzzon skrev:
Samba-66 skrev:

Japp /Martin

Vart kan man få tag i en lämplig plugg eller hur har du gjort? Är ju fingängad M10 och alla välsorterade "bultbutiker" som jag har kikat hos hade inte en aning om vart man skulle få tag i någon.

Original så satt det stålnipplar till bromsrören på enkretscylindern. Ta en sån och svetsa igen hålet och simsalabim så har du en plugg. ICQ/ab