1

Är de samma på 12v likström som 12v växel.

Skiljer de nått även på remmen?

// Stoffe // Camp bay 72 AKA Dr Cox
Ragtop 60 No name

2

På fråga ett svarar vi nej och på fråga två svarar vi ja. Fråga tre kan vi inte.

3

Du kan googla på bägge varianterna så har du mått och bredd.

4

Danke Hasse.

// Stoffe // Camp bay 72 AKA Dr Cox
Ragtop 60 No name

5

Hans Landelius skrev:

På fråga ett svarar vi nej och på fråga två svarar vi ja. Fråga tre kan vi inte.

Vad är skillnaden
jag monterade en från en likströmare på en växelströmare och det funkade

"Besvikelsen över dålig kvalité varar längre
än glädjen över ett lågt pris
vw 1300-66 cab

6

Hans Landelius skrev:

På fråga ett svarar vi nej och på fråga två svarar vi ja. Fråga tre kan vi inte.

Det har fungerat med samma lika för mig med.

Kör 5-växlad 1303 sommartid.

Se mer om hur det hela började?? Kika in på: http://boxerville.se/forum/viewtopic.php?id=25153 
...men finns även på: http://www.garaget.org/?car=47983

7

En del remskivor går att byta mellan lik och växelström men senare växelströmmare har en osymetrisk axel som remskivan låser runt. Dom brukar glappa upp sig när man kör höga varv med mycket pulver. Sen är offset anorlunda på många generatorer. 30 hk har remskivan tätt intill generatorn medans 34 har remskivan utflyttad för att kompensera för ett längre block. Det är lätt att remmen går snett om man blandar olika remskivor på generatorn och på vevaxeln vilket resulterar i att remmen slits fort och kan klättra av vid hårda pådrag.