1

Smått efterbliven som man är lär jag mig aldrig vilket av rören på bensinpumpen som suger från tanken och vilken som ser till att det kommer upp till flottörhuset. Bensinpumpen är en vanlig std som sitter på 1600 motorerna.Tänkte att man för en gångs skull kanske kunde få det i skrift vad som är vad.

--- Man ska inte ha ihjäl mer människor än man orkar äta upp ---

2

Undre röret på pumpen är från tanken de övre är till förgasaren.

// Stoffe // Camp bay 72 AKA Dr Cox
Ragtop 60 No name

3

Bra, då har jag gjort rätt. Tack för hjälpen

4

Så var det visst inte alls på min pump, det var precis tvärtom.

5

En blind som hjälper en blind. Alvarligt talat många ger råd från sin egen motor eller dylikt utan att tänka på att det finns ett flertal varianter på delar till VW. Man skall vara bra påläst om man skall ge råd om delar, vilket årtal,motornr. cubik etc. Visst alla vill hjälpa till i all välmening men det kan i många fall stjälpa mer än hjälpa om man inte har klart för sig alla varianter på vw-delar. Om folk vill ha bra svar skall man ge så mycket fakta som möjligt på sin motor tex nr år och dyl namn och nr på den del man vill fråga om så får man ett bättre svar. Tex min motor går inte bra , vad kan det vara för fel. vem vill gissa på detta. Presicera så mycket du bara kan så blir svaren så mycket bättre. Ovanstående exempel är perfekt. Om frågeställaren hade beskrivit sin pump som en gulchromad pump så hade de flesta vetat att övre röret är ingång och undre ut. Hade han sagt att det var en Pierburg med skruvat lock så hade vi kunnat säga att ingången har en pil och utgången är den övre. För att jag skall lägga tid på att svara på alla motorproblem som konstigt nog alltid dyker upp på våren så måste även frågeställaren lägga lite energi på att ge fakta till den som skall svara. Så i all välmening lite mer fakta för att få bra svar.

6

Så sant Hasse, jag slängde ut frågan lite snabbt när jag var på jobbet och kom väl oxå på i efterhand att jag skulle preciserat mig lite bättre. Men nu löste det ju sig i alla fall.  Sen är det väl ingen som sagt att just du måste svara på alla motorinlägg el dyl. Tycker man att infon i frågan är otydlig och dålig, ja, då behöver man ju faktiskt inte svara.
Men jag förstår din poäng med inlägget