Ett lite jobbig problem jag har är att bilen är väldigt svårstartad och ibland startar den inte alls. Ska förklara problemet så gott jag kan och hoppas någon kan komma med bra tips.
När jag köpte bilen så tyckte jag att startmotorn gick väldigt trögt, detta yttrade sig i att när jag tryckte på startknappen (jepp, det är en startknapp imonterad i den) så gick startmotorn runt väldigt trögt, lät nästan som att det va dåligt batteri.
Jag köpte nytt batteri och bilen uppförde sig likadant.
Nu köpte jag en ny/begagnad startmotor och när jag satte i den så startade bilen nästan direkt, det hördes att starmotorn va mycket piggare.
Igår åkte jag till besiktningen (ca 8mil), när jag startade den hemma och bilen va kall (inte startad på ca 12h) så drog den igång fint, stannade till vid en mack efter jag kört mina 8 mil. skulle starta den och då bara tuggade startmotorn, provade många gånger men då låt det som om batteriet skulle vara dåligt och startmotorn bara tuggade. Fick putta igång den och då startade den direkt.
Körde även några rundor igår kväll men så fort jag stängde den och skulle starta så tuggade starten.
Imorse när jag startade den så drog den igång direkt, åkte ca 1mil till en polare och stängde av den, skulle starta den direkt efter att jag stängt av men samma sak då. startade inte.
Det verkar som att det händer när motorn är varm!? Och jag tycker motorn blir lite för varm nästan.
Någon som har haft samma problem och kan ge mig tips om vad jag kan kolla. Bilen har 6v.