http://www.csp-shop.com/cgi-bin/cshop2/ … tnr=11352a
Någon som provat detta, eller känner någon som gjort det?
Positiva/negativa synpunkter på detta kit någon?
Funderar på att skaffa ett till 61:an
Du är inte inloggad. Logga in eller registrera dig.
Boxerville » Motor, växellåda, bromsar, mekaniskt... » RLR tranny raise kit
Sidor 1
Du måste logga in eller registrera för att svara
http://www.csp-shop.com/cgi-bin/cshop2/ … tnr=11352a
Någon som provat detta, eller känner någon som gjort det?
Positiva/negativa synpunkter på detta kit någon?
Funderar på att skaffa ett till 61:an
Såg ju fint ut.. men ser även ut att vara ganska enkelt att tillverka själv.. Bussningsmaterial går också att köpa och såga ut i bandsåg.
Hur går det med passform på kylplåtar/gummilist, avgassystem mot kaross, växelstången, kopplingswire, gaswire.. ?
Bussningsmaterial?
Jag är väl mest fundersam hur det är med växellänkaget. 
Ja, det såg ju ut som det var en stor bussning på bilden.. eller det kanske var en stålbit..
Men jag är också fundersam på hur det passar med resten.. det kan nog bli lite pysslande.
Växelföraren är väl bara att ta ett bussnoskorn för att lösa, om bilen är 61>
Det är stumma fästen utan gummi!
Inte så roligt att åka med i en gatbil.
Har man ingen annan noskon kan man bygga en specialadapter som har nivåskillnad mellan växellänkage och hockyklubba.
Eller bygga med lite leder om man stagar upp växellänkaget med ett extra fäste.
Höjer man lådan tillräckligt mycket kan man dra växellänkaget över ramtunneln.
Så har jag i ghian och den är höjd 7-8cm.
Ja det står i beskrivningen att de är stumma.
Jasså det går med bussnoskon, bra att veta då jag tänkt använda en sån!
Ja man velar ju lite, det ska ju bli en gatbil men tanken är ju att köra lite stripp med den i framtiden. Sen är det ju så snyggt med låg bil utan trasighjulaxellook.
Tack för synpunkter och info grabbar! 
Det är stumma fästen utan gummi!
Inte så roligt att åka med i en gatbil.Har man ingen annan noskon kan man bygga en specialadapter som har nivåskillnad mellan växellänkage och hockyklubba.
Eller bygga med lite leder om man stagar upp växellänkaget med ett extra fäste.Höjer man lådan tillräckligt mycket kan man dra växellänkaget över ramtunneln.
Så har jag i ghian och den är höjd 7-8cm.
Fränt med växellänkaget ovanför golvet
Hur har du löst det med växelspaken, sitter det någon uppflyttad eftermarknadslösning där ?
RLR säljer en färdig produkt, men den där kan man bygga själv.

RLR säljer en färdig produkt, men den där kan man bygga själv.
Jag har denna i min racerbil. Sitter lager i för att få axeln att röra sig i rätt. Fungerar väldigt bra.
Detta var fixat när jag köpte bilen, uppflyttad orginal/special.
Sitter ett litet rör i plåten som stången löper i, hade jag gjort det själv hade jag gjort så att en org.bussning passade
Jag har bara kortat ner den då växellådan var uppflyttad 15cm när jag köpte bilen.
Tack för infon grabbar !
Jag ska flytta upp motor o låda i en av bussarna , så det hade varit både fränt och praktiskt om det gick att dra länkaget ovanför golvet 
Jag är dock en sucker för synlig mekanik så jag är lite sugen på att bygga en uppflyttad komplett växelspak i Vintage Speedstuk.
Do it!

Do it!
Japp, nåt i den stilen skulle funka 
Det här att sänka 1 tum har jag funderat på förut. Men är det värt det, ser man någon skillnad egentligen?
Hur är det med buss noskonen ligger växelföraren exakt 1 tum lägre på en sådan?
Sidor 1
Du måste logga in eller registrera för att svara
Boxerville » Motor, växellåda, bromsar, mekaniskt... » RLR tranny raise kit
Currently installed 2 official extensions. Copyright © 2003–2009 PunBB.