Fy vad tråkigt..,skönt att du tar det som du gör,hoppas det ordnar sig..
late,
in love,
and a little drunk..
Du är inte inloggad. Logga in eller registrera dig.
Boxerville » Projekt » La Cholita (Typ1 61a) och nya projektet Krush Groove (Typ1 62a)
Sidor Föregående 1 … 22 23 24 25 26 27 Nästa
Du måste logga in eller registrera för att svara
Fy vad tråkigt..,skönt att du tar det som du gör,hoppas det ordnar sig..
Mmm fick ihop tändningen igår så nu får man jaga en ruta
Att inte folk kan hålla fingrarna borta från andras prylar, bra att du tar det med smile
JA MEN DÅSÅ!!
En milstolpe avklarad.
I Fredags 15:30 va det dags för besiktning. För att göra det enkelt så gick den igenom med blankt papper.
Vi börjar med lite skit som jag gjort sen sist.
Slipade först av den färg som fanns kvar på ratten men gillade inte det så det fick bli mattsvart igen.
tanken va att den här ratten skulle va tillfällig men fan ja gillar den som fan så det blir nog permanent.

Sen va det dags för lite nuffror på dörrarna, tanken va dekal men den som lackat bilen för 20-30 år sen gjorde inte nå vidare jobb
så sätter man en maskeringstejp på bilen å rycket bort den efter 10min så följer färg å grund med så det blir plåtrent under. Allså kunde ja lika gärna göra det old school å måla allt.
Lånade en projektor av Blom å har gjort ett helt gäng olika stilar i datorn men fastnade till slut för den här.

Till slut såg det ut så här.

Det va första gången ja andvände 1 Shot pinstripe färg och riktiga pinstripe "penslar" så man får väl vara nöjd
Fick andvänding av farsans gamla western skärp också, nu ska väskan fyllas med bra å ha på turen skit

Å hittade äntligen på blåtejpen till farsans gamla dymo maskin.

Nu till gårdagen.

Besiktat å godkänd.

Idag vart det ut å mysåka lite.

Så förbannat jävla nice å ha värme å tillräckligt hög bil för att inte bromsa för daggmaskar på vägen
Nu är det inredningen som ska få sig en makeover till nästa vecka. å här kommen en liten smygbild

Även huven håller på få sig en uppfräshning av farbror Fidde

Until next time...
Så nice allting blev..gillade dymo-texten extra mycket.. 
Du har bra smak 
Färgvalet på siffrorna kunde inte varit bättre.
Gratulerar till besiktningen, måste kännas otroligt skönt
och inredningen kommer bli najs, du har nån försmak för rutigt kan jag ana... 
Härlig, det blev en himla fin bil med skön gammal rally stil.
Bara att skicka in anmälan till midnattssols rallyt !
Bra jobbat Jimmy! Nu ser man fram emot en åktur 
Hehe pompe. Dymo texten vart faktiskt rätt bra, hade ju grönt men njae passa inge vidare
Tackar Fredrik, tänkte köra vitt först men vart övertalad å köra Ivory och jag ångrar det inte
Göran: jo jag har nog en fetish för skotskt rutigt, 3 bilen jag har det på nu
T100r: har ju en orginal midnattsols rally skylt från 79 ligger. Man kanske ska slänga på den
Klart du ska få en åktur Fidde
som du sent kommer glömma 
Häftigt oldspeed stuk du fått till! 
Riktigt cool!
Tackar 
Häftigt oldspeed stuk du fått till!
Ja det är väl tänkt å vara nått mellanting, en jäkla massa inspiration har jag hämtat i Outlaw Porsche 356 världen. 
GB63VW62 skrev:Häftigt oldspeed stuk du fått till!
Ja det är väl tänkt å vara nått mellanting, en jäkla massa inspiration har jag hämtat i Outlaw Porsche 356 världen.
Jag förstod nästan det, gillar själv det stuket!
När kommer hood strapsen?
Jag är sugen på att försöka göra något liknande denna.
Grymt Stuk , finns det några planer på vidareutveckling 
JimmyEriksson skrev:GB63VW62 skrev:Häftigt oldspeed stuk du fått till!
Jag förstod nästan det, gillar själv det stuket!
När kommer hood strapsen?
Jag är sugen på att försöka göra något liknande denna.
Hade faktiskt tänkt å köpt den där på thevdubhub men blir inge bra nu när jag har skylten
Så där i fram. Och kör jag standard hoodstraps är extraljusen ivägen 
Grymt Stuk , finns det några planer på vidareutveckling
Tackar!
jodå den är väl inte klar på långa vägar igentligen. Men listan ser väl ut som följer.
Sy inredning i veckan.
I med förarstol
4punktsbälte
Bygga eget bältesbar mellan orginalhålen bakom ryggstödet.
Fixa bättre väghållning typ nya dämpare, krängare. Sist justerbara svärd bak.
Tillverka Porsche 356 Carrera spacers, allså bara klossar bakom.
Till ColdBalls 2018 ska jag ha tag i vinterdäck i rättstorlek.
En fungerande 12v Eber.
Resten jag har haft i huvet har jag väl gjort redan. Det där är det jag har kvar
Sen står väl en väre motor på listan också
Igår kväll lossna en kabel till laddrelät och av nån jävla anledning dog generatorn i den vevan så den byttes idag, så börja den gå på 3 burkar efter det men det löste bilen av sig själv.
Tanken är att hobbybruksa den nästa vinter så överlag så ska den väll preppas för det.
Efter ett litet generator haveri och tjyyvluftning från insugspackningen så spinner hon som en katt igen.
Idag vart det en litet fotorunda. känns som det kommer bli några sånna bara för jag kan

Sådärja..otroligt snygg bild av bilen i dess rätta element.. 

Blev den 50-års besiktigad?
Toppklass! Som med allt du tar dig för:)
Mvh Mikael
Sådärja..otroligt snygg bild av bilen i dess rätta element..
Tackar
hade man haft vinterdäck i fram kanske det hade gått bättre, sitter mud and snow däck i bak som greppar hyffsat.
Blev den 50-års besiktigad?
Vart väl inget sagt om saken men lagen verkar väl kliva i kraft 18Maj så jag antar det 
Sidor Föregående 1 … 22 23 24 25 26 27 Nästa
Du måste logga in eller registrera för att svara
Boxerville » Projekt » La Cholita (Typ1 61a) och nya projektet Krush Groove (Typ1 62a)
Currently installed 2 official extensions. Copyright © 2003–2009 PunBB.