VA fasen, glömde nog trycka på submit häromdagen när ja skulle svara här.
Mogge vill du komma billigt undan så är det ebay som gäller, eller ja iaf för mig. dom ja andvände på hantaget satt på skärpet jag gjorde allt av, men jag ska göra läder remmar till takräcket och söker du på leather rivets så dyker dom upp, finns även spännen å läderband där till vettiga priser.
Tackar T100r
Jahapp idag va det den 8e för 3-4 veckor sen så va planen att försöka hinna å få i motorn å kanske få den startad under mina 2 veckor julledigt. Kan väl lugnt säga att man lyckats men har ju aldrig gått utan push å pepp och hjälp från folk, Anton du är en klippa som vanligt.
Gå över bromsar (men dom funkar bättre å bättre efter varje provkörning)
fixa tuta.
fixa lösning på 6v vindrutetorkarna så dom inte tar sån stryk.
vänsterbromsljus
reggskylts belysning.
Det där är väl det som är kvar inför besiktning som kommer ske framöver.
Igår va jag och Anton upp till Fabror Brink och hjälpta han lite med coldballs buggyn.
fick med mig en orginal spak och en bit rör därifrån så igår kväll vart till lite knåpat(tydligen lite för fort)
Drömspaken man kanske orkar köpa nån gång är ju en Bug Tech spak för 3 jäkla bannaner, men nu fick det bli DIY varianten
Förebilden

Mitt verk (tack för svetsningen Fidde)

Mina solglasögon saknar sin påse numera haha

Men nu gick ju det här lite för fort så jag glömde att den här skulle på till shortshift kittet
innan röret svetsades fast i orginalspaken.

Men idag va det ju dags att fira att man klarade "deadlinen" man hade satt upp till sig själv.
Igenom att göra en liten rolig film man kan mysa på när det faller på
Nu får man återgå till jobbtider å inte spendera halva nätterna i garaget på ett tag.
Tack till alla som hjälpt till eller bara kommit å myst i garaget under dom här 2 veckorna.
Film och fotonörd.
Byggtråd för min Oval The OldSpeed Outlaw
Byggtråden för La Cholita å Krush Groove hittar ni HÄR

)
) för offtopic i denna tråden så har jag tänkt mig att använda ett vanligt typ H&M bälte i så stor utsträckning som möjligt. Epoxy/Glasfibra in en lite enkel fästplatta i popupen som får vara fäste för spännedelen av bältet och sedan tänker jag nita fast andra änden av läderremmen (helst med mässingsdetaljer) i den förstärkningsbalk som går strax framför popupen i innertaket. Lite keep-it-simple-stupid eller keep-it-stupid-simple fast med snygga detaljer.