jahapp en liten update då.
Motorn som har suttit i sen köpet, en 40 hästars 1200cc har under mina 300mil som det blev förra sommar dragit
5liter olja. Kände aldrig att ja litade på motorn så det blev aldrig nå större utflykter förra sommarn vilket är tråkit. Till 2015 ville jag ha en ändring på det. Kung Herman skulle byta motor i en Bubbla han hade, en 1600cc som satt i va rätt slut så han tyckte ja skulle ta den å
renovera å lära mig bygga en motor, då det ja minst gillar å mecka med är motorer så borde ja börja från grunden.
sagt å gjort
Började en helrivning i Söndags

Efter rivningen kom vi fram till att blocket måste arborras, å meckar man isär en 1600 i Chick garaget så kan man ju vara lugn för att den inte får sättas ihop orginal igen, så Fidde va jääääävligt snabb med att ta orginal kammen å kasta den i skrotlådan 
Med nyheten att blocket måste arborras å va allt kommer kosta, så tänkte ja det får väll ta den tid det tar då, får väll fylla på bensin å tanka olja i 1200an så länge.
MEN! fick ett trevligt MMS igår

legat ute i 34minuter efter en snabb diskution med en polare så ringde jag å boka en dejt 4 timmar framåt, å tänkte bara hoppas ingen jävel åker dit före.
Väl där så tyckte ja både ägarn å motorn kändes helt OK så det blev till att ta med den hem.
Luftkyld merca någon?

Väl hemma i mitt lilla garage kom jag jäkligt snabbt på att ska jag riva motorn här för att lacka lite kåpor å byta lite packningar så måste ja städa garage för det såg ut som skit, och arbetsbänken va det ett berg med grejjer på. Efter ett tag tröttna min kompis Anton på att dricka kaffe å titta på när jag städa så han börja riva motorn.
Efter en timme såg den ut så här och garaget va rätt bra städat
tack för hjälpen Peter å Anton å Macke.

Här lite andra bilder på vad ja pysslat med den senaste månaden.
Färgmatchning på gallrena

Fixa i ordning ett nytt handsfack å montera stereon ordentligt.

Fixat lite spons på garage kaffe 

Och lackat stolsunderrederna som va så jäkla slitna

Thats all for now
Let's make BOXERVILLE great again.
Film och fotonörd.
Byggtråd för min Oval
The OldSpeed OutlawByggtråden för La Cholita å Krush Groove hittar ni
HÄR