Har rott iland ett gäng flared fenders med stående lysen! Då jag hittills varit insöad på liggande lysen och med detta selektiv till stående lysen. Finns det lyktor från andra bilmärken som passar till mina skärmar/lyktpottor? Kan jag modda om liggande lysen (som jag har ett gäng utav) till stående?
1 2011-04-15 15:26:37 Senaste redigerad av Hollywood Vampire (2011-04-15 15:29:33)
Sjäva lyktan är väl en vanlig 7" så den kan du ju ta från vilken bil som helst bara den passar ..
Men du behöver ju lyktsargen åxå, det är den som är viktig och den passar inte mellan liggande vs. stående.
3 2011-04-15 22:01:14 Senaste redigerad av mettis (2011-04-15 22:03:28)
(Har du hittat plastskärmar med stående lysen -du vill inte byta mot mina med liggande som sitter på vinterbilen
...?)
Stående lysen till VW brukar vara betydligt billigare än liggande, just för att "alla" renoverar/bygger äldre...
Samma 1968- 75 passar, men se upp för typ2.... finns säkert lyktor i VW-Maffian, vilket krav på skick har du?
(Har du hittat plastskärmar med stående lysen -du vill inte byta mot mina med liggande som sitter på vinterbilen
...?)Stående lysen till VW brukar vara betydligt billigare än liggande, just för att "alla" renoverar/bygger äldre...
Samma 1968- 75 passar, men se upp för typ2.... finns säkert lyktor i VW-Maffian, vilket krav på skick har du?
Jag kontaktar dig under helgen, så får vi bena i detta! Krav; funka på 64:a, sprickor,risiga inget hinder!
På den tiden flared fenders var nytt å hett så var det väl stående lysen alla ville ha?
vad e "flared fenders"? har alldrig hört de namnet förr!? 
sett några som plastat igen lyktpottan och satt i nå mindre 4,5 - 5 tums lyktor. riktigt ballt om man gillar old school racestuk!