Ska byta mina värmekanaler i veckan, har skruvat på dom nya kanalerna på den ny renoverade plattan redan, så tänkte be om lite tips och trix innan jag sätter i gång ? Eller är de bara att svetsa stag i dörrarna och sen sätta kapen i dom gamla, sen lyfta på karossen över dom nya ? 
Ungefär så ja. Ta mått överallt innn du skär bort dem. Sen kan det vara idé kanske att ta bort en i taget. Mer jobb men då är ju en sida rätt som referens.
Okej, men man borrar ur nitarna fram och bak, sen är den svetsad på 3 ställen va ?
Ungefär så ja. Ta mått överallt innn du skär bort dem. Sen kan det vara idé kanske att ta bort en i taget. Mer jobb men då är ju en sida rätt som referens.
Ska ni byta värmekanaler så köp inte klockerholm kanalerna, dom passar inte direkt som handen i handsken!
Men varför sätta fast dom i plattan först och inte sätta dom i chassit från början istället? Måste väl va lättare.
Ragtop 60 No name
Finns det Klöckerholm delar som passar? Jag skickade en gång bilder och klagomål dit på en icke VW del och klagade på den urdåliga passformen. Det kom också svar: "Ingen har klagat tidigare..."
Jag trodde de skulle vara lättare, enligt vad några jag pratade med hade sagt! Men har stått still lite med bygget nu men kanske ska testa att ta av dom och sätta fast dom på karossen förrst!?
Men varför sätta fast dom i plattan först och inte sätta dom i chassit från början istället? Måste väl va lättare.
Ok. Ja har dock aldrig gjort de sj. Men visst har du kollat på bug me. Dom visar ju klockrent hur man gör. Ser inte så jätte svårt ut. Bara man tar lite mät punkter så man har koll.
Ragtop 60 No name
Jag trodde de skulle vara lättare, enligt vad några jag pratade med hade sagt! Men har stått still lite med bygget nu men kanske ska testa att ta av dom och sätta fast dom på karossen förrst!?
leguanen skrev:Men varför sätta fast dom i plattan först och inte sätta dom i chassit från början istället? Måste väl va lättare.
Innan du borrar o kapat bort kanalen för du ska bara ta bort en i taget så ta o gör en ritning på alla svets muttrar ta mått tvärs över mellan vänster o höger kanal cc mått mellan mutter infästningarna ta även kryssmått ja så mycket du kan.Jag håller på att byta botten plåten på mina värme kanaler och dom stämmer inte heller till 100% kommer behöva flytta svetsmuttrar det kanske du ochså kommer behöva.Om du undrar vad jag menar med ritninhen kan du gå in på min tråd o titta .Lycka till
Har kollat den videon, men mina va inte lika lätt att ta bort som dom visar.. de va nån som hade gått lös med svetsen lite överallt så fick kapa bort i delar! Men ska ge mig på skiten igen i slutet på veckan, får hoppas de löser sig då
Ok. Ja har dock aldrig gjort de sj. Men visst har du kollat på bug me. Dom visar ju klockrent hur man gör. Ser inte så jätte svårt ut. Bara man tar lite mät punkter så man har koll.
Har redan kapat bort kanalerna, nån som hade gått lös med svetsen och lappat lite här och där så fick kapa dom i bitar.. men ska ta ett ryck i slutet på veckan och då ska de väl lösa sig
Hakiki skrev:Jag trodde de skulle vara lättare, enligt vad några jag pratade med hade sagt! Men har stått still lite med bygget nu men kanske ska testa att ta av dom och sätta fast dom på karossen förrst!?
leguanen skrev:Men varför sätta fast dom i plattan först och inte sätta dom i chassit från början istället? Måste väl va lättare.
Innan du borrar o kapat bort kanalen för du ska bara ta bort en i taget så ta o gör en ritning på alla svets muttrar ta mått tvärs över mellan vänster o höger kanal cc mått mellan mutter infästningarna ta även kryssmått ja så mycket du kan.Jag håller på att byta botten plåten på mina värme kanaler och dom stämmer inte heller till 100% kommer behöva flytta svetsmuttrar det kanske du ochså kommer behöva.Om du undrar vad jag menar med ritninhen kan du gå in på min tråd o titta .Lycka till