Jo, Men problemet på Mantorp är ju inte att det släpps in nån vätskekyld veteranbil från 30-60 talet. Utan det är ju att Bugrun Mantorp samarbetar med Svenska Volkswagen , passat och Gti klubbar. Det är ju bilar som inte har nått gemensamt med luftkylda Vw:s förutom ett märke i fronten.
Visst skulle det komma lite fler med en tre dagars, men det kräver ju en hel del extra av arrangörerna. Det måste ju arrangeras nått. Det krävs ju lite för att man ska åka tex 70 mil enkel resa till en träff.
Har man möjlighet att åka 70 mil enkel resa, så har ju många en hel del träffar att välja imellan. Och då krävs det ju nått extra för att man ska åka just till Tierp istället för nån europaträff eller SCC.
Tierp är ju en bra träff, men förutom dragracingen så är det ju inte så mycket att hetsa upp sig över. Möjligtvis Gurras splittrailer första året.
Sen konkurrerar ju Bugrun med sig själv. Jag hade nog hellre sett en stor träff, än tre mindre som det är nu. Nu har man ju Malmö, Mantorp och Tierp att välja i mellan. Risken är ju att det i fortsättningen håller sig runt 300-400 bilar/träff istället för en stor med 1200.
Plus att SCC är en stor konkurrent då dom ligger så nära varandra i tiden. Många väljer nog antingen Tierp eller SCC, inte både och. I alla fall, så var det många som jag känner hoppade över SCC förra året fast de har åkt dit tidigare.
Sen är nog jag ensam om att gilla SCC:s dragracing mer än Tierp
Jag gillar atmosfären och det genuina på SCC. Du är mitt uppe i dragracingen på ett annat sätt. Depåerna är träffområdet och man står bara några meter ifrån bilarna i starten och då det värms däck. Man känner ljudet och lukten och man är mitt uppe i det. Man går runt på gamla landningsbanor byggda av tyskarna under andra världskriget och det tuffar förbi Schwimwagens och Küblar.
På Tierp har du en helt annan överblick, men arenan är ju byggd för riktigt snabba bilar, så det känns lite tamt att se bilar där som inte åker topptider. Sen har jag för mig att klasserna blandades hejvilt förra året. Möter en besiktad gatbil med gatdäck nån av dom snabbaste turbobilarna, så ger det ju ett ännu långsammare intryck att se gatbilarna på banan.
Nu har inte jag kommit med nått konstruktivt, utan mest allmänna tankar och funderingar