På lördag ska jag byta kopplingsvajer som pajjade totalt idag. Hade
ett litet h-e med att komma tillbaka till garaget sista biten på ettan enda
växeln jag lyckades få in.
Jag läser Muir boken sida 209 Install Clutch cable samt
Reparationshandbok VW Typ 1 och 2 1961-1975 med en kort
beskrivning och bild.
Tacksam för alla praktiska tips och eventuell en bra how-to som
lämpligen publiceras i how-to sektionen på BV.
PS: Sista tiden märkte jag att motorn dog lite för ofta i min smak
trots att jag har en splitterny förgasare som gått fantastiskt sista tiden och
även om förgasarens skruv var så långt iskruvad som det gick.
Min teori är att kopplingen (som var tvungen att trampas
riktigt i botten sista tiden) nuddade och därmed dog motor
så fort man kom till rödlyset.
Har någon upplevt något liknande innan vajern pajjar?
Ich versuchte mal genormt zu sein. Das waren die schlimmsten zwei Minuten meines Lebens.
Tra il dire e il fare c'è di mezzo il mare.
1965* 21W Samba (MCode 430 114) - 51 BD Standard Microbus (Type 22A. M62) - 1967 Westfalia pop-top (SÅLD)
* 1965 enligt chassinummer. Reggad som 1964 - │o\w/o│
