76

Det tar sig. Ser trevligt ut.  ICQ/ab

Mera känd som jb...

77

Nice!  ICQ/ab  ICQ/ab

78

Ute och körde med min bubbla idag....  ICQ/ab

Stanna till vid regementet.
Där stod en stridsvagn, som undra hur det känns att ha motorn i röven???

Jo tack BRA sa min bubbla, men själv då??? hur känns det att ha pitten i pannan???  Default/lol  Default/lol  Default/lol

(vitsen är gammal som gatan, fast kul ändå)

Post's attachments

IMG_3468.JPG, 108.57 kb, 721 x 491
IMG_3468.JPG 108.57 kb, 291 downloads since 2013-08-03 

.....speedwagen - Gasar Tills De Rasar...... ©

Snabb länkar till projekt trådar: Pippi gul Callook med soltak (o\_/o) & Vit 75:a Bay-panel dubbeldörr |o \/ o|

79

Default/lol  Där fick stridsvagnen så han teg  Default/lol

80

Snygg, men skulle det inte passa bättre med onepiece rutor? När det är en callok menar jag.

Gammal kärlek rostar aldrig........eller?
Typ1-65           soltakar'n
Typ1-59 ---->57 soltaksobjektet

81

Testa att måla bromstrummorna svarta, och ja det framhäver de klassiska 5-bults mönstret mer..

Provmontera även en pepp-spegel på vent-rutan (går bra att se i den så länge rutan är stängd)..  ICQ/ab

Post's attachments

speedwaggen (80).JPG, 80.68 kb, 686 x 514
speedwaggen (80).JPG 80.68 kb, 237 downloads since 2013-08-19 

Snabb länkar till projekt trådar: Pippi gul Callook med soltak (o\_/o) & Vit 75:a Bay-panel dubbeldörr |o \/ o|

82 Senaste redigerad av speedwagen (2013-10-04 09:38:51)

Håller på med växellådan.... ska montera korta drivaxlar på -68 lådan som sitter i bilen.... för jag vill ha in däcken lite mer... ICQ/ab
Någon som har bra tips om vad man gör med lådan om man inte vill lacka den, för att behålla aluminiumen fräch.

Post's attachments

speedwaggen (10.5).JPG, 91.97 kb, 616 x 462
speedwaggen (10.5).JPG 91.97 kb, 249 downloads since 2013-09-06 

83

"Aluminium"/ magnesium ärgar, så e det bara.. kanske någon sorts vax i stora lass skulle funka , som håller fukt/luft borta, men annars en Epoxigrund och på det en valfri kulör. så håller det sig fräääsht länge. en del lackerar med fälgfärg. svarta lådor kan se bra ut tycker jag. e ju bara en maskindel under en bil.
De e så bara,  dessa metaller tål inte fukt så bra .samma problem som med råa "aluminium" fälgar.

Det är aldrig försent att ge upp, och börja om med gamla erfarenheter som grund.
http://boxerville.se/forum/viewtopic.php?id=2062  typ2 bay -73 RHD camping "Bay-Be Blue" bussen byggs i version 1..
http://boxerville.se/forum/viewtopic.ph … 73#p204073 latebayEh wannabesplit Dh.vilande tråd
http://boxerville.se/forum/viewtopic.php?id=2058  typ1 oval-56 "Maximiliam"  vilande tråd.:-(

84

Pressa på nya hela damasker idag....

Prova först för hand (som i YouTube videon), sicket slit... ICQ/ac ...
Gav upp och låna en konstig trycklufts "mojäng" som såg ut som en bläckfisk.
Och det blev genast mycket lättare..... ICQ/ab

Post's attachments

speedwaggen (82).JPG, 95.69 kb, 922 x 692
speedwaggen (82).JPG 95.69 kb, 266 downloads since 2013-10-21 

85

Den där "bläckfiskmojängen" ser ut som en "däckdubb-monteringsmojäng"...;-)

Annars är väl metoden att slå ur rundsprinten på lagerhusmojängen och ta bort densamma, för att trä på originaldamasken (?)

86

Metoden är att ta två kraftiga skruvmejslar och kränga damasken avig över skålen. Mycket smörja krävs.  ICQ/ab

"Sex can lead to nasty things like herpes, gonorrhea, and something called relationships.. Booyakasha!"
Ali G

87

släng damasken i en spann med(jävligt) varmt vatten och låt dom ligga en halvtimma  så kryper dom över så fint  ICQ/ab
/// Micke

Utför Flödes test av toppar
och Motorsimulering
Och arborrar
Fueltech Ft 600 användare
Grundare  av 1600 utmaningen
Instagram @ pprmicke

88

Alla sätt är bra, utom de dåliga.   ICQ/ab  ICQ/ab

Nää inte är den till däckdubb.....
Det säljs som ett tryckluftsdrivet monteringsverktyg för Snabb och enkel montering av flexibla axeldamasker. ICQ/ab  ICQ/ab

mettis skrev:

Den där "bläckfiskmojängen" ser ut som en "däckdubb-monteringsmojäng"...;-)

Annars är väl metoden att slå ur rundsprinten på lagerhusmojängen och ta bort densamma, för att trä på originaldamasken (?)

89

PPRMicke skrev:

släng damasken i en spann med(jävligt) varmt vatten och låt dom ligga en halvtimma  så kryper dom över så fint  ICQ/ab
/// Micke

Som Micke säger så gjorde jag.Kokade dom en liten stund så blev dom mjukare.Trängde på dom ut o in gick smidigt som you tube filmen.

90

Fick ut både tummar och växellåda idag..... ICQ/ab  ICQ/ab  ICQ/ab

Post's attachments

speedwaggen (83).jpg, 84.25 kb, 778 x 519
speedwaggen (83).jpg 84.25 kb, 275 downloads since 2013-10-27 

91

Den är ganska gul.... Men snygg Default/smile

92

Har inte varigt i "skjulet" på tre veckor.....

Och när man kommer dit, står allt som man lämna det..  ICQ/ac
.

Post's attachments

speedwaggen (85).JPG, 70.94 kb, 922 x 692
speedwaggen (85).JPG 70.94 kb, 257 downloads since 2013-11-18 

93

VA? Ingen som fixat klart den när du inte varit där... Vad är det för dåligt skjul.?!

har du något sjyst lack på de delar som utsätts för lite stenskott och sånt.. tänker i där man normaltsätt har något underredesskydd.

94

Ja.. jag har funderat på att riva skjulet.....  ICQ/ab

LACK: Om du kikar längra bak i tråden #28, ser du att jag sprutat övermålningsbar "TECTYL" på de ställena jag tror det behövs,
och sen målat med gul TREMADUR färg, används i lite tuffare miljöer. som jag köpt på färgprudukter i Malmö...

Sen får man undvika grusvägar och tidiga vår turer innan grusen är bortsopad.....  ICQ/ab

95 Senaste redigerad av speedwagen (2013-11-29 19:51:40)

Mecka med växellåda/drivaxelrör idag...
Men blev inte överens med packningarna (shimsen)...
Köpte 4st 0.1mm och 4st 0.2mm packningar.... och smorde in de rörliga delarna väl.

Hur många packningar är normalt, jag fick lägga på 0.7mm (4st). Tycker det verkar lite många.  ICQ/ab
De växellådor jag demonterat har bara haft 2 packningar (kanske original var tjockare).
Ser att vw up north har 0.25mm tex

Post's attachments

IMG_3999.JPG, 142.64 kb, 922 x 692
IMG_3999.JPG 142.64 kb, 279 downloads since 2013-11-19 

96 Senaste redigerad av speedwagen (2013-11-29 19:57:50)

"Då var det snart (h)jul igen" ICQ/ad

Stoppa tillbaka lådan idag, nu med korta drivaxlar, nya lager och tätningar...  ICQ/ab

Post's attachments

speedwaggen (86).JPG, 45.1 kb, 615 x 461
speedwaggen (86).JPG 45.1 kb, 262 downloads since 2013-11-25 

speedwaggen (87).JPG, 52.39 kb, 615 x 461
speedwaggen (87).JPG 52.39 kb, 234 downloads since 2013-11-29 

97

Härligt, mysmek ICQ/ab

______\,,,/__________________\,,,/__________________\,,,/________
´´´´´´/""\´´´´´´´´´´´´´´´´´´´/""\ ´´´´´´´´´´´´ ´´´´´/""\ ´´´´´´´
Typ 1 -51 Rod [o\!/o]  Typ 1 -65 Slammed _(o\!/o)_
Ruff Time Monster Truck Youtube
Ruff Time Monster Truck Homepage

98

Mecka med vänster bromsen ikväll

Post's attachments

speedwaggen (90).JPG, 57.79 kb, 615 x 461
speedwaggen (90).JPG 57.79 kb, 258 downloads since 2013-12-01 

99

Ja då var den på (h)jul igen.

Har ingen motor i så det är svårt att se resultatet... men däcken är innanför skärmarna i alla fall.  ICQ/ab (och inte på tork som innan:)
Ska ju även byta ut 225:orna till 195:or bak.

Passar även på att önska alla en riktigt god (h)jul och ett gott nytt vw-år..... ICQ/ad
.

Post's attachments

speedwaggen (93).JPG, 38.71 kb, 615 x 461
speedwaggen (93).JPG 38.71 kb, 257 downloads since 2013-12-24 

100

Snyggt ICQ/ab

______\,,,/__________________\,,,/__________________\,,,/________
´´´´´´/""\´´´´´´´´´´´´´´´´´´´/""\ ´´´´´´´´´´´´ ´´´´´/""\ ´´´´´´´
Typ 1 -51 Rod [o\!/o]  Typ 1 -65 Slammed _(o\!/o)_
Ruff Time Monster Truck Youtube
Ruff Time Monster Truck Homepage