Det tar sig. Ser trevligt ut.
Nice!
Ute och körde med min bubbla idag....
Stanna till vid regementet.
Där stod en stridsvagn, som undra hur det känns att ha motorn i röven???
Jo tack BRA sa min bubbla, men själv då??? hur känns det att ha pitten i pannan???
(vitsen är gammal som gatan, fast kul ändå)
Snabb länkar till projekt trådar: Pippi gul Callook med soltak (o\_/o) & Vit 75:a Bay-panel dubbeldörr |o \/ o|
Snygg, men skulle det inte passa bättre med onepiece rutor? När det är en callok menar jag.
Typ1-65 soltakar'n
Typ1-59 ---->57 soltaksobjektet
Testa att måla bromstrummorna svarta, och ja det framhäver de klassiska 5-bults mönstret mer..
Provmontera även en pepp-spegel på vent-rutan (går bra att se i den så länge rutan är stängd)..
Snabb länkar till projekt trådar: Pippi gul Callook med soltak (o\_/o) & Vit 75:a Bay-panel dubbeldörr |o \/ o|
82 2013-09-07 00:15:19 Senaste redigerad av speedwagen (2013-10-04 09:38:51)
Håller på med växellådan.... ska montera korta drivaxlar på -68 lådan som sitter i bilen.... för jag vill ha in däcken lite mer...
Någon som har bra tips om vad man gör med lådan om man inte vill lacka den, för att behålla aluminiumen fräch.
"Aluminium"/ magnesium ärgar, så e det bara.. kanske någon sorts vax i stora lass skulle funka , som håller fukt/luft borta, men annars en Epoxigrund och på det en valfri kulör. så håller det sig fräääsht länge. en del lackerar med fälgfärg. svarta lådor kan se bra ut tycker jag. e ju bara en maskindel under en bil.
De e så bara, dessa metaller tål inte fukt så bra .samma problem som med råa "aluminium" fälgar.
http://boxerville.se/forum/viewtopic.php?id=2062 typ2 bay -73 RHD camping "Bay-Be Blue" bussen byggs i version 1..
http://boxerville.se/forum/viewtopic.ph … 73#p204073 latebayEh wannabesplit Dh.vilande tråd
http://boxerville.se/forum/viewtopic.php?id=2058 typ1 oval-56 "Maximiliam" vilande tråd.:-(
Pressa på nya hela damasker idag....
Prova först för hand (som i YouTube videon), sicket slit... ...
Gav upp och låna en konstig trycklufts "mojäng" som såg ut som en bläckfisk.
Och det blev genast mycket lättare.....
Den där "bläckfiskmojängen" ser ut som en "däckdubb-monteringsmojäng"...;-)
Annars är väl metoden att slå ur rundsprinten på lagerhusmojängen och ta bort densamma, för att trä på originaldamasken (?)
Metoden är att ta två kraftiga skruvmejslar och kränga damasken avig över skålen. Mycket smörja krävs.
Ali G
släng damasken i en spann med(jävligt) varmt vatten och låt dom ligga en halvtimma så kryper dom över så fint
/// Micke
och Motorsimulering
Och arborrar
Fueltech Ft 600 användare
Grundare av 1600 utmaningen
Instagram @ pprmicke
Alla sätt är bra, utom de dåliga.
Nää inte är den till däckdubb.....
Det säljs som ett tryckluftsdrivet monteringsverktyg för Snabb och enkel montering av flexibla axeldamasker.
Den där "bläckfiskmojängen" ser ut som en "däckdubb-monteringsmojäng"...;-)
Annars är väl metoden att slå ur rundsprinten på lagerhusmojängen och ta bort densamma, för att trä på originaldamasken (?)
släng damasken i en spann med(jävligt) varmt vatten och låt dom ligga en halvtimma så kryper dom över så fint
/// Micke
Som Micke säger så gjorde jag.Kokade dom en liten stund så blev dom mjukare.Trängde på dom ut o in gick smidigt som you tube filmen.
Fick ut både tummar och växellåda idag.....
Den är ganska gul.... Men snygg
Yamaha DT50MX -89, Scrambler Edition "Gorm"
Dune Racer - a PC game
- "rost kan komma snabbt men patina kommer med tiden"
Gladheims VW
Har inte varigt i "skjulet" på tre veckor.....
Och när man kommer dit, står allt som man lämna det..
.
VA? Ingen som fixat klart den när du inte varit där... Vad är det för dåligt skjul.?!
har du något sjyst lack på de delar som utsätts för lite stenskott och sånt.. tänker i där man normaltsätt har något underredesskydd.
Yamaha DT50MX -89, Scrambler Edition "Gorm"
Dune Racer - a PC game
- "rost kan komma snabbt men patina kommer med tiden"
Gladheims VW
Ja.. jag har funderat på att riva skjulet.....
LACK: Om du kikar längra bak i tråden #28, ser du att jag sprutat övermålningsbar "TECTYL" på de ställena jag tror det behövs,
och sen målat med gul TREMADUR färg, används i lite tuffare miljöer. som jag köpt på färgprudukter i Malmö...
Sen får man undvika grusvägar och tidiga vår turer innan grusen är bortsopad.....
95 2013-11-19 23:19:32 Senaste redigerad av speedwagen (2013-11-29 19:51:40)
Mecka med växellåda/drivaxelrör idag...
Men blev inte överens med packningarna (shimsen)...
Köpte 4st 0.1mm och 4st 0.2mm packningar.... och smorde in de rörliga delarna väl.
Hur många packningar är normalt, jag fick lägga på 0.7mm (4st). Tycker det verkar lite många.
De växellådor jag demonterat har bara haft 2 packningar (kanske original var tjockare).
Ser att vw up north har 0.25mm tex
96 2013-11-25 17:44:33 Senaste redigerad av speedwagen (2013-11-29 19:57:50)
"Då var det snart (h)jul igen"
Stoppa tillbaka lådan idag, nu med korta drivaxlar, nya lager och tätningar...
Härligt, mysmek
´´´´´´/""\´´´´´´´´´´´´´´´´´´´/""\ ´´´´´´´´´´´´ ´´´´´/""\ ´´´´´´´
Typ 1 -51 Rod [o\!/o] Typ 1 -65 Slammed _(o\!/o)_
Ruff Time Monster Truck Youtube
Ruff Time Monster Truck Homepage
Mecka med vänster bromsen ikväll
Ja då var den på (h)jul igen.
Har ingen motor i så det är svårt att se resultatet... men däcken är innanför skärmarna i alla fall. (och inte på tork som innan:)
Ska ju även byta ut 225:orna till 195:or bak.
Passar även på att önska alla en riktigt god (h)jul och ett gott nytt vw-år.....
.
Snyggt
´´´´´´/""\´´´´´´´´´´´´´´´´´´´/""\ ´´´´´´´´´´´´ ´´´´´/""\ ´´´´´´´
Typ 1 -51 Rod [o\!/o] Typ 1 -65 Slammed _(o\!/o)_
Ruff Time Monster Truck Youtube
Ruff Time Monster Truck Homepage