Har tänkt åka på långresa med min kära bay i augusti. Vi är fyra personer som ska bila ner i Europa och se vart vi hamnar. Bussen kommer genomgå en regbesiktning där den ska bli reggad som en lätt lastbil med campinginredning.
Jag har läst någonstans att man kan åka i en sådan typ av reggad bil kortare sträckor i fastsittande soffor i färdriktningen. Kortare sträckor blir ju därmed en tolkningsfråga. Stämmer detta? Tror ni man vågar åka ut i europa med två st sittades i campinginredningen där bak? Kan man sätta fast bilbälten i inredningen annars så att dessa två platser reggas som "ok" för två personer? Någon som vet? Och gäller samma sak utomlands?
Dessutom undrar jag om ni tror att en buss från -74 orkar dra med sig 4 personer, packning OCH en liten smv-husvagn på en sådan långresa? Och är det möjligt med tanke på regbesiktningen? Dragkrok har jag. Borde jag då kanske hotta upp motorn lite så att bussen orkar?
Flummiga frågor, jag vet, men det vore guld med en diskussion kring dem. Vill kunna försöka planera hur vi kan ta oss ut i europa utan att åka iväg i en idiotikaravan 
)
sänka bussen? med all den lasten har du sänkning,jag tror inte att någon ger dig böter för att du har bälten,jag skulle anv rätt däck, tung bil släp o varmt väder,att komma runt en så lång resa är viktigare än 100% utseende i mitt fall,har under resor med buss aldrig fått problem med antalet pasagerare när alla har sittplattser.lycka till