Rotade runt på interwebbet och började undra om det finns en trend att ha fälgar som är fem storlekar för stora för däcken...
Ni som är unga o har koll, förklar gärn förn' som int begrip?
S (förfasas över alla dessa nymodigheter)
Du är inte inloggad. Logga in eller registrera dig.
Boxerville » Babbel / offtopic » Fälgar för breda för däcken?
Sidor 1
Du måste logga in eller registrera för att svara
Rotade runt på interwebbet och började undra om det finns en trend att ha fälgar som är fem storlekar för stora för däcken...
Ni som är unga o har koll, förklar gärn förn' som int begrip?
S (förfasas över alla dessa nymodigheter)
Så här typ: 
Äh fem storlekar låter klent, vad kan detta vara?

hmm har grabbarna inte råd med däcken ,efter att fälgarna köpts.. Den sista behöver säkert slangar för att behålla luften.. crazy shit!!
Sick puppy, put him down!
S
Från början gjorde man så för att kunna åka "lagligt" med breda fälgar eftersom regelverket sa att däckmönstret inte får sticka utanför skärmkanten. Sen har det eskalerat till en innegrej med stretchade däck på breda fälgar, extrem camber osv. Som inom alla trender finns det några som drar det till det extrema.
Har själv tänkt stretcha däcken där bak på min bubbla kommer bli jävligt snyggt 
Streching är väl förenklat en liten underkategori för stance/tyskstuk. En gemensam nämnare är att det oftast inte tillämpas på hjul större än 13,14".
Bredare fälgar än däck var vanligt på Pick-uper i Los Angles när jag var där 1988. Oftast var de osänkta och med lågprofildäck som gjorde att hjulet var betydligt lägre än i original. Det var således mycket luft i hjulhuset. Jag fattade aldrig grejen ens då.
Jo men det är ju gassers.. Snyggt är det inte, men det var ju inne då..

Det var mest japanska pick-uper av 80-tals modell som jag såg det på.
Att "gubbarna" inte förstår är nog halva grejen 
Att "gubbarna" inte förstår är nog halva grejen
TACK
Stretcha däcken är helt enkelt till för att du ska kunna sänka så fälgkanten ligger slickad på skärmkanten, då lär du strecha annars tar dom i helt enkelt
Ett hyffsat uttjatat ord är Hellaflush å det anser då vara det ballaste å snyggaste
En liten rulle
Igentligen inte mycket skillnad mot låga bubblor med kortad framvagn.. Detta är bara en ny trend i början för de som ville vara mer extrema.. Ibland blir det dock bara löjligt som vissa exempel här ovan.
För att kunna åka en modernare bil riktigt lågt svävande behövs ofta smala lågprofildäck eller vulgo masserade skärmar för att de ska gå att svänga. Jag tycker det kan bli riktigt ballt med riktigt låg bil och hjul som slickar skärmkanten.
Sidor 1
Du måste logga in eller registrera för att svara
Boxerville » Babbel / offtopic » Fälgar för breda för däcken?
Currently installed 2 official extensions. Copyright © 2003–2009 PunBB.