1

Dessa (stora) förgasare kostar ju betydligt mindre än att köpa IDA 48 !
-Har ju läst och sett itusågade/delade dito på V8:or, så varför inte göra detta pför en hårdtrimmad VW ?

Finns det några erfarenheter som forumfolket kan dela med sig, undrar jag ?-)

På Norrköpings dragracing-marknaden i dag - en 1150cfm med div nya delar brevid för 3000 kr

http://i.imgur.com/rrcgQrV.jpg

En 1250cfm som såg "bättre ut" med nya röda delar - för 3500 kr

http://i.imgur.com/bzc2mFB.jpg

2 Senaste redigerad av PPRMicke (2013-02-21 18:18:59)

dom röda delarna är demon insatser är för ta bort tilskottsventilerna (och lättare byta munstycken )
Man brukar annvända så stora munstycken i raggar motorena om man vill ha ett halv nr stoppar man in en ståltråd i munstycket
Det viktiga med dominator förgasare är att flotör husen är i ländriktningen
Om du går in på promod sidorna (usa) så brukar lustgas gubbarna annvänder split fuggar på stora motorer (över 10liter)
Om du köper sådana så fråga om du får med airblitsen
/// Micke

Utför Flödes test av toppar
och Motorsimulering
Och arborrar
Fueltech Ft 600 användare
Grundare  av 1600 utmaningen
Instagram @ pprmicke