1 Senaste redigerad av Fidde (2013-02-15 01:12:52)

Tänkte sälja ett av mina Optima batterier. Det är helt nytt i kartong aldrig varit monterat. Rekonditionerat
och underhållsladdat med en Ctec 7000. Helt felfritt. Det här är Optimas största och mest kraftfulla
batteri och tål många djup urladdningar.

UPC: 811405000508
Battery Usage: Deep cycle
Volts: 12 V
Battery Terminals: Top
Battery Type: AGM
Cranking Amps at 0 Degrees F: 900 amps
Cranking Amps at 32 Degrees F: 1,125 amps
Reserve Capacity: 155 minutes
Length (in): 12.812 in.
Width (in): 6.500 in.
Height (in): 9.375 in.
Weight: 60.000 lbs.
BCI Group Number: 31A
Quantity: Sold individually.

These Optima YellowTop deep cycle 12 volt batteries, featuring Spiralcell technology, are designed for all of your deep cycle needs. The constant vibration and jarring from off-road use or major potholes can be deadly for traditional batteries. The tightly wound construction in Optima batteries minimizes the plate movement and subsequent damage caused by harsh conditions, extending battery life. These batteries provide constant performance quality as they are discharging. These Optima YellowTop batteries are leakproof, so they can be mounted anyplace inside a vehicle, in almost any position.

Kostar ca 3000:-

Pris 1900:-

Post's attachments

IMG_0029.JPG, 321.95 kb, 1984 x 1488
IMG_0029.JPG 321.95 kb, 190 downloads since 2013-02-15 

2

Ingen spec på antalet amperetimmar? I en campingapplikation är det iaf lite intressant och om jag förstått saken rätt, är ett AGM-batteri väl lämpat för just det.

Grinder and paint, makes me the welder I ain't

3

står det inte att det har 1125A vid 32'F vilket är 'C ?

4

kee skrev:

Ingen spec på antalet amperetimmar? I en campingapplikation är det iaf lite intressant och om jag förstått saken rätt, är ett AGM-batteri väl lämpat för just det.

För en campingapplikation så är nog detta batteri idealiskt. Jag själv hade tänkt att åka med 2 st i Slammed Slider
som skulle mata Genesis stegen, men den bussen är såld och borta.

5

TuffeFreddan skrev:

står det inte att det har 1125A vid 32'F vilket är 'C ?

32F är 0C, men jag frågade inte om kallstarströmmen, jag var mest nyfiken över batteriets kapacitet och den mäts i Amperetimmar. Normalt sett, vid användning som ett startbatteri, är startströmmen viktigast, men ska man använda det i en fritidsapplikation är det totalkapaciteten som är mest intressant, därav min fråga.

Grinder and paint, makes me the welder I ain't

6

Fidde, jag köper gärna batteriet! PM skickat

7 Senaste redigerad av Fidde (2013-02-18 11:40:54)

Jacob skrev:

Fidde, jag köper gärna batteriet! PM skickat

Nu är frakten fixad, du får det under dagen på Tisdag.