Tjena!
Har fått bensinlukt i oljan samt att nivån har skjutit i höjden på min 1300:(
Tar tacksamt emot tips på vad detta kan vara.
Du är inte inloggad. Logga in eller registrera dig.
Boxerville » Motor, växellåda, bromsar, mekaniskt... » Bensin i oljan
Sidor 1
Du måste logga in eller registrera för att svara
Tjena!
Har fått bensinlukt i oljan samt att nivån har skjutit i höjden på min 1300:(
Tar tacksamt emot tips på vad detta kan vara.
Kolla automatchoken.
Vinterkörning utan förvärmeslangar kan ge det symtomet.
kolla membranet i matarpumpen kan läcka via den tror jag
Hur ser jag att choken inte "släpper" samt går det att kolla membranet utan att isär hela pumpen?
Får även tacka för tipsen!
Lyft på luftfiltret så ser du spjället.
Jag gissar nog att det är något galet med din bensinpump, att soppan rinner igenom den.
Hade själv så på min, då jag köpt en helt ny bensinpump, men inte då... fick hela motorn full med bensin. Så den gamla pumpen åkte tillbaka igen.
Du kan även kolla upp nålventilen i förgasaren,om den börjar bli sliten börjar förgasaren flöda över, då kan detta problem uppstå.
Du kan även kolla upp nålventilen i förgasaren,om den börjar bli sliten börjar förgasaren flöda över, då kan detta problem uppstå.
Choken går tillbaka o pumpen är hel. Så jag får plocka isär fuggen till helgen o ta en titt, annars så borde ju lite mek ingått i priset 
barken skrev:Du kan även kolla upp nålventilen i förgasaren,om den börjar bli sliten börjar förgasaren flöda över, då kan detta problem uppstå.
Choken går tillbaka o pumpen är hel. Så jag får plocka isär fuggen till helgen o ta en titt, annars så borde ju lite mek ingått i priset
För gasaren som satt på när du hämtade den är till en 1600 B motor den har större munstycken ja körde på E85,Kan kanske vara de som ställer till det oxå 
Sidor 1
Du måste logga in eller registrera för att svara
Boxerville » Motor, växellåda, bromsar, mekaniskt... » Bensin i oljan
Currently installed 2 official extensions. Copyright © 2003–2009 PunBB.