Hejsan
Har planer på och bygga lite motor.
Har nog fått tag på ett arborrat och upptaget vevhus(bara affären blir klar så)
Upptaget för 90,5/92 mm cylinder. Ett enkelreducerat block. Det lutar år 90,5 mm cylinder då de måste ha mer material kvar(håller längre??)
Sen har jag 2 dubbelports toppar med nr:113.101.375 (vw märke och nummer 27 under) Enligt säljaren från en 1300 med dubbelport. Ser inga sprickor.
Vad ska man göra med det? Porta? Hur mycket? Ventiler?
Sen vet jag inte så mycket mer. Öppen för alla förslag. Vilken vev? kam? förgasare? Stakar? stötstänger? lyftare?
Som sagt helt ny på detta med motorbygge Så era förklaringar får hemskt gärna vara som man förlarar för en treåring 
Tack på förhand //Tommy
Ps motorn ska bara användas på väg så effekter på flera hundra hk behövs inte. En driftsäker bil som går bättre än original. 80-90 hk kanske om det är rimligt
Förhoppningar att få besiktad och kunna köras i år.

Sen blir det kanske en mer omfattande renovering. (urspårning)


