1 Senaste redigerad av ovalen65a (2016-12-03 14:18:14)

Trevlig & charmig originalbil. 1 ägarfamilj, precis passerat 10000 mil. Går kanonbra i original motor & låda.

Välservad med mkt dokumentation, servicekvitton, bildagböcker, instruktionsbok, instrument från -56..

Blinkerspilar med bra potens !

Bilens ursprungliga regskyltar finnes bevarade (emaljerad plåt).

Aldrig omlackad, dock bättrad med avvikande färg på vä bakskärm pga plåtskada.

Risiga navkapslar, bra kofångare.

Lagad i ena värmekanalen + ngt mer ställe, ngt rost finns - förövrigt mkt bra & solid bil.

Besiktad tom December 2014.

Nya däck, nytt batteri, renoverade original "rätta" värmekammare, ny "rund" ljuddämpare, renoverad bensinkran..

58000:- Lr högre bjudande. Svarar på Tel & Pm, inget onödigt prat i tråden / Tack.

Kenneth  Bilen står i Eksjö / Småland

Post's attachments

Anpassad bubbla 009.jpg, 199.91 kb, 1024 x 768
Anpassad bubbla 009.jpg 199.91 kb, 235 downloads since 2013-02-04 

anpassad.jpg, 277.52 kb, 1024 x 768
anpassad.jpg 277.52 kb, 215 downloads since 2013-02-04 

innertak.jpg, 207.26 kb, 1024 x 768
innertak.jpg 207.26 kb, 204 downloads since 2013-02-04 

motor vw.jpg, 225.61 kb, 1024 x 768
motor vw.jpg 225.61 kb, 209 downloads since 2013-02-04 

regskyltar emalj.jpg, 193.79 kb, 1024 x 768
regskyltar emalj.jpg 193.79 kb, 182 downloads since 2013-02-04 

2

Mer bilder på begäran

Post's attachments

baksäte.jpg, 215.63 kb, 1024 x 768
baksäte.jpg 215.63 kb, 190 downloads since 2013-02-06 

basäte 2.jpg, 207.51 kb, 1024 x 768
basäte 2.jpg 207.51 kb, 185 downloads since 2013-02-06 

Hö Golvbrunn.jpg, 233.05 kb, 1024 x 768
Hö Golvbrunn.jpg 233.05 kb, 183 downloads since 2013-02-06 

innertak bakruta.jpg, 196.79 kb, 1024 x 768
innertak bakruta.jpg 196.79 kb, 157 downloads since 2013-02-06 

vw bagage.jpg, 229.98 kb, 1024 x 768
vw bagage.jpg 229.98 kb, 192 downloads since 2013-02-06 

3

Bilder / papper

Post's attachments

Papper Bubbla 001.jpg, 224.85 kb, 1024 x 768
Papper Bubbla 001.jpg 224.85 kb, 177 downloads since 2013-02-08 

Papper bubbla 2 001.jpg, 216.02 kb, 1024 x 768
Papper bubbla 2 001.jpg 216.02 kb, 173 downloads since 2013-02-08 

4

hej Kenneth en mycket fint bil, jag hoppas du hitta en köpare i Sverige.......   mvh Eric i Norrköping   ICQ/ab  ICQ/ab  ICQ/ab

54a soltak, 56 cab, 59a,  KG 71
Wesfalia Syncro 88a,
Porsche 912 66a, Porsche 912E 1976,
Medlem i VW Maffian, VWHK

5

Hej & Tack )  Säljer bilen till förmån för en USA Import, inte nödvändigt att sälja igentligen men bilbeståndet börjar bli en aning för mkt ICQ/ad  Någon som känner igen sig  ICQ/ad

Mkt trevlig bil med den där "goa originalkänslan" i körning osv,, som bara välskötta lågmilare innehar, helst ser jag att bilen stannar i Sverige.

Har fått intresse både från Tyskland & Holland, inte helt oväntat, men avvaktar tillsvidare.

Kenneth

6

Har nu även fått intresse från Frankrike

Ingen som vill ta upp "landskampen" ?

Säljer helst till Sverige.

Priset ligger på begärt 58K / Kenneth

7

Pga "struliga" köpare från utlandet sänks begärt pris för seriöst intresserad från Sverige / Mvh

Pm eller ring / 070-3385184 Kenneth

8

ovalen65a skrev:

Pga "struliga" köpare från utlandet

Inte helt ovanligt.....

En metod är att de säger att de betalar vad säljaren begär, bara annonsen tas bort, sedan, vid hämtning, rackar de ner på en massa saker, enbart för att pruta, och då är annonsen redan borttagen, varvid säljaren ofta prutar... FULT TRICK.

Dock vet jag själv att det är tungt att sälja FINA ovaler för över 50K. Begjorde 49 för en ganska nära lika fin, förra året, och den gick för mindre pengar till Finland.

Hoppas den stannar hos en entuciast som uppskattar en orörd originalbil.

Lycka till och ledsen för ovidkommande surr i annonsen.

Min blogg:www.50split.wordpress.com
Det blev kübel till hessisch så inget taxiåkande. 2026 må det bli barndoor! Annars får det bli taxi, för dit ska jag!
Tel 07noll357185ett
Bergmeister im Oldtimer Oldspeed Club chpt Sweden

9

50 split skrev:
ovalen65a skrev:

Inte helt ovanligt.....

En metod är att de säger att de betalar vad säljaren begär, bara annonsen tas bort, sedan, vid hämtning, rackar de ner på en massa saker, enbart för att pruta, och då är annonsen redan borttagen, varvid säljaren ofta prutar... FULT TRICK.

Dock vet jag själv att det är tungt att sälja FINA ovaler för över 50K. Begjorde 49 för en ganska nära lika fin, förra året, och den gick för mindre pengar till Finland.

Skulle man åka från Frankrike å sedan pruta ..Snacka om att åka förgäves

West Coast Volks attitude is everything

10

50 split skrev:
ovalen65a skrev:

Inte helt ovanligt.....

X10

Fast det är ju bara att stå på sig. Dom åker ju inte hem tomhänta ICQ/ab

a rainy day in the bus is better than a good day in the office
63 splitbuss 74 bay/porsche dh

11

Sålde en buss förra året, dom satte in 10% var köparens kompis från Göteborg som ringde,
bussen skulle "troligtvis" till sommarstugan hette de...
senn dök köparen upp från Nederländerna med bara iPhone & plånbok...
Å hoppade in för å köra hem den !! Dock trevliga & inte ett ont ord.
Hade dock aldrig betraktat den som såld utan handpenning.

Så de e ett tips om den sticker utomlands. lycka till!
fast hoppas den stannar ICQ/ab

MOTORGÅRDEN..& de som händer där..titta gärna in!
   http://boxerville.se/forum/viewtopic.php?id=9894

12

Åhhhhh, vad fin! Denna hade inte varit fel att överraska flickvännen med men hon hatar bubblor  ICQ/ac

Lycka till!

Vänta lite tills våren slår ut så ska du se att folk vill köra lite folkvagn!

Sweet Loretta Fart
She thought she was a cleaner
But she was a frying pan

13

Bara böket med att bli avförd som ägare till bilen (om den inte exporteras på ett korrekt sätt med allt vad det innebär med papperarbete vid gränsen och som de flesta köpare skiter i) gör att jag drar mig för att exportera flera bilar. Prutar hellre några tusingar och får bilen såld utan strul till en svensk.

Vet flera som exporterat bilar/bussar och fortfarande mer än 10 år senare står som ägare till fordonet. Ännu värre kan det ju bli om det är ett renoveringsobjekt som man inte vet när den tas i trafik i sitt nya hemland och därigenom avförs ur svenska register.

En annan sak är att om fordonet körs för egen maskin ur sverige av sin nye ägare så är det fortfarande din försäkring som gäller. Skulle något hända då är det du som ligger risigt till.

Ännu vet ingen hur en gammal folkvagn kan bli!

14

Nytt pris 53000:-

Bes & Klar / Nya däck & renoverade värmekammare / Bara att ställa på & köra hem )) Kenneth

15 Senaste redigerad av vwrob (2013-03-10 04:05:13)

Peter S skrev:

Bara böket med att bli avförd som ägare till bilen (om den inte exporteras på ett korrekt sätt med allt vad det innebär med papperarbete vid gränsen och som de flesta köpare skiter i) gör att jag drar mig för att exportera flera bilar. Prutar hellre några tusingar och får bilen såld utan strul till en svensk.

Vet flera som exporterat bilar/bussar och fortfarande mer än 10 år senare står som ägare till fordonet. Ännu värre kan det ju bli om det är ett renoveringsobjekt som man inte vet när den tas i trafik i sitt nya hemland och därigenom avförs ur svenska register.

En annan sak är att om fordonet körs för egen maskin ur sverige av sin nye ägare så är det fortfarande din försäkring som gäller. Skulle något hända då är det du som ligger risigt till.

måste ju ge lite tips här då så att vi utlänningar fortfarande får chans att köpa era rostiga bubblor ICQ/ab

skriv köpebrevet med klockslag på så slipper du såna problem ICQ/ab

ifall den inte registreras utomlands så e det ju bara att beställa ett par nya regpapper så skickar du in dom så skrotar o avregistrerar du den så va det problemet löst också.

skaffa exportskyltar( är gratis men tar någon dag att få )  så har du ryggen helt fri.

hmmm räkna efter lite så ligger jag faktiskt på minus.. har sålt flera till sverige än vad jag köpt från sverige ICQ/ab

ålands volkswagen klubb på facebook

16

Hur skrotar du papper utan en bil ???

"Besvikelsen över dålig kvalité varar längre
än glädjen över ett lågt pris
vw 1300-66 cab

17

Nicklas skrev:

Hur skrotar du papper utan en bil ???

har funkat fint i många år......... har skrotat bort 12-15 "bilar" utan själva bilen....

var lättare när man fick 4000:- när man skrotade bort gammla bilar.... erbjöd man skrotkillen hälften av premien var absolut inga problem... ICQ/ad