123
1 2013-01-29 16:59:31 Senaste redigerad av kenkescustom (2018-08-15 12:21:03)
Nope, dörrlåsen är inte lika. Kanske går att bygga om. Att de yttre dörrhandtagen är annorlunda vet du väl redan? Jag har ett par från en 61:a som kanske kan vara av intresse?
3 2013-01-29 19:34:57 Senaste redigerad av Nyna (2013-01-29 19:50:06)
Nope, dörrlåsen är inte lika. Kanske går att bygga om. Att de yttre dörrhandtagen är annorlunda vet du väl redan? Jag har ett par från en 61:a som kanske kan vara av intresse?
Jerry, är du säker på att de inte passar? Att ytterhandtagen är olika, det vet jag, men dörrlåsen är väl lika?
Jag är nästan 100 på att de passar.
VW 1300 -66
Hmm, nej, inte när du frågar så där. Ser inte dörrlåsen på dörrar med köttkrokshandtag lika ut hela vägen?
jerry skrev:Nope, dörrlåsen är inte lika. Kanske går att bygga om. Att de yttre dörrhandtagen är annorlunda vet du väl redan? Jag har ett par från en 61:a som kanske kan vara av intresse?
Jerry, är du säker på att de inte passar? Att ytterhandtagen är olika, det vet jag, men dörrlåsen är väl lika?
Nyna har rätt. Dock är dörrstoppen av en annan modell. Men i övrigt ska '58-dörrarna funka 
Hmm, nej, inte när du frågar så där. Ser inte dörrlåsen på dörrar med köttkrokshandtag lika ut hela vägen?
Nyna skrev:jerry skrev:Nope, dörrlåsen är inte lika. Kanske går att bygga om. Att de yttre dörrhandtagen är annorlunda vet du väl redan? Jag har ett par från en 61:a som kanske kan vara av intresse?
Dörrar upp till -55, som är profilerade på insidan, passar inte. Jag är osäker på om 56-57 passar på en bil före -64 (dörrsidorna är iaf inte lika). 58-59 dörrar är jag 99,9% säker på att de passar upp till -64 (om man bygger om på utsidan för ytterhandtagen).
Dörrsidor 58-59 passar på 60-64, dock är de utseendemässigt inte riktigt lika.
VW 1300 -66
Jag hade -57:a dörrar på en av mina -61:or... passar utmärkt...
Då har jag fått lära mig nåt nytt idag
. Tackar!
VW 1300 -66
rogga skrev:Jag hade -57:a dörrar på en av mina -61:or... passar utmärkt...
Då har jag fått lära mig nåt nytt idag
. Tackar!
Och jag med.. Haha