1

tjena jag har ett litet problem. nu när jag startar min bubbla så går den upp snabbt i varv och håller sig på 3000! choken verkar öppna mer än den borde göra...är det fjädern som sitter fel eller vad kan det vara. när den blir varm så håller den sig på 900-1000 och fungerar hur bra som helst.

2

Håller den det varvet även om du peter till på gasen?
Du skriver att choken är öppen, hm den borde vara stängd helt vid kall motor.

"Sex can lead to nasty things like herpes, gonorrhea, and something called relationships.. Booyakasha!"
Ali G

3

Du kanske måste justera läget på automatchoken?

Hemmasmide is the shit!

1303 73-  http://boxerville.se/forum/viewtopic.php?id=6962

4

hhmmm kanske jag som tänker helt fel det är kanske att den stänger helt men tittar ni på bilden så är det gröna sträcket nere och förbi pinnen när jag varvar vid start

http://forumbilder.se/CD3DT/vw-beetle-parts-carburetor-865.jpg

är ingen mekaniker som ni kan förstå men försöker lära mig lite här och där  ICQ/ag

5

I det avlånga spåret på stegbrickan ska det sitta en liten sprint som ska förhindra just det som du beskriver,att stegbrickan tippar ned för långt  ICQ/ab
Dessa sprintar lossnar ibland tyvärr...bara att hitta något lämpligt att ersätta den med!

Jag skulle inte bli förvånad om jag har rätt!
GW.P

6

ICQ/ab aha! ok då skall vi se vad vi kan hitta förnågot att fixa det med Default/smile tackar för hjälpen!

7

Den här tråden är ett lysande exempel på Boxerville när det är som bäst !  ICQ/ab
Snabba svar på frågan och förhoppningsvis problemet löst, snyggt jobbat Oboymannen o Macke!
Lycka till Calle83  ICQ/ab

8

jepp helt underbart! kollade idag och visst är det så ingen sprint där inte  ICQ/ag

9

den sprinten brukar jag göra av en poppnits pinne

,ghia-65a ?, vw dragster old style ,vw p-38 dropp tank special under byggnad ,the beast buggy,

10

vwove skrev:

den sprinten brukar jag göra av en poppnits pinne

Är det ofta du tappar bort din ´´pinne ´´vwove? ICQ/ab

"S"lowbugz 023

11

efter 30år med bubblor har man monterat några stycken ICQ/ad

,ghia-65a ?, vw dragster old style ,vw p-38 dropp tank special under byggnad ,the beast buggy,

12

Efter att ha läst detta så kollade jag min fugge och där fanns ingen pinne heller. Nu sitter en popnitsdel där. Skönt att detta forum finns.