1

Hej Alla!

Hoppas någon vänlig därute kan komma med ett snabbt svar.

Jag ska beställa en radio/stereo till min bubbla från usa. Jag ska även köpa en omvandlare från 6v ---> 12v från samma ställe. Nu fick jag ett mejl av honom och undrade om min vw är en "6v negative ground". Någon som vet? Årsmodellen på bubblan är-63

2

Ja det är det.

Det är aldrig för sent att få en lycklig barndom.              (o\!/o)   |o \/ o|

3

tänk om man skulle bygga sig en bubbla med plusjord istället ICQ/ag coolt..

_______________________AMBULANSGARAGET_______________________
                  - Om bättre är möjligt är bra inte bra nog -
Karmann Ghia T14 Cab -58. Karmann ghia T34 -63. Bubbla -50. Ambulans Typ2 -65. Typ2 -55. Bubbla -65
Bubbla -63 Typ2 -74  Typ 1 Shorty -65

4

opec skrev:

tänk om man skulle bygga sig en bubbla med plusjord istället ICQ/ag coolt..

Mmm..plusjord är ett typiskt engelskt fenomen, användes före 75 av Lucas, mannen som uppfann mörkret:)
Iofs. är inte tanken fel, eftersom strömmens riktning går från - till +..men Lucas grejjor har aldrig fungerat tillfredställande, för övrigt kom alla engelska bilar i princip som byggsats, ett antal timmars skruvande på Din splitter nya bil, så hade Du en någorlunda fungerande historia..

Absolut något för entusiaster, men jag föredrar tysk kvalité, även om engländarna har sin charm:)

VW 1303 S -74
VW 1303 Big -74
VW 1303 S -73
Honda CB750 Four -75...1:a Folkan, en 1200 -59 inköpt 1969

5

Även min numera sålda amerikanska Ford Customline från 1954 minns jag hade 6V och plusjord från början ICQ/ab .

.·´¯`·.¸. , . .·´¯`·..><((((º>¸
, . .·´¯`·..
><((((º>`·.¸¸.·´¯`·.¸.·´¯`·...¸><((((º>