Var kan man köpa nyckel till t-handtag för motorluckan? För det är väl nyckelnummret som finns längst ut vid den plana ytan på gängan?
Nyckel ämnen har ju folkabiten en hel del. Sen fanns det i nån tråd här på BV om nån tysk firma
Jag inte kommer ihåg namnet på.
VW Typ 1 Cab 1965,VW Typ2 1970
VW Typ 2 1967
Har för mig att jag sett nyckelämnen på paruzzi.
Nu kanske jag är helt ute och cyklar, men det ska väl vara samma nyckel/nyckelämne som till dörr/tändning? Vill man slippa åka runt med fler nycklar på knippan är det lätt att koda om låset efter befintlig nyckel. Så gjorde jag bl.a. med låset på motorluckan på min 60a.
Plocka ur låskolven och sätt i nyckeln du har. Några "låsstift" kommer nu titta upp för mycket respektive för lite. Flytta om mellan de som tittar upp/ner ungefär lika mycket för mkt/lite. Målsättningen är att de skall gå jäms med kolven, men det gör inget om de går för långt ner. Ev kommer man behöva plocka bort/ strunta i något stift, vilket i teorin gör att chansen gör att fler vw nycklar av rätt ämne passar, fast jag anser nog att risken är större att ev tjuv sätter i en mejsel i låset än provar ett dussin vw nycklar. Har man lite gamla skrotlås, har man med sannolikhet även alla stift man kan behöva.