Märkt med: AM 3331606
Någon som har koll?
MVH
Du är inte inloggad. Logga in eller registrera dig.
Boxerville » Motor, växellåda, bromsar, mekaniskt... » Identifiering utav Typ1 låda, 1302 el 1303?
Sidor 1
Du måste logga in eller registrera för att svara
Märkt med: AM 3331606
Någon som har koll?
MVH
Enligt den tabell jag har tillgängligt ska det vara en låda med 4,375:1 i slutväxel. Vilken bil den suttit i syns på främre fästet då 1303 skruvar underifrån.
Enligt den tabell jag har tillgängligt ska det vara en låda med 4,375:1 i slutväxel. Vilken bil den suttit i syns på främre fästet då 1303 skruvar underifrån.
1303-lådorna är enkelgavlade...
Svwerker skrev:Enligt den tabell jag har tillgängligt ska det vara en låda med 4,375:1 i slutväxel. Vilken bil den suttit i syns på främre fästet då 1303 skruvar underifrån.
1303-lådorna är enkelgavlade...
Inte alla! Jag tror att de enkelgavlade kom sent -73.
Jag tror att dom kom i aug 72,dvs till 73 års modell.Har en 73:a stående och den har enkelgavlad låda..
Om den har 4,375:1 slutväxel så talar väl det för att den har suttit i en 1302 eftersom 1303 aldrig såldes med 1300cc motor i sverige??
Om den har 4,375:1 slutväxel så talar väl det för att den har suttit i en 1302 eftersom 1303 aldrig såldes med 1300cc motor i sverige??
No Shit Sherlock.. 
Om den har 4,375:1 slutväxel så talar väl det för att den har suttit i en 1302 eftersom 1303 aldrig såldes med 1300cc motor i sverige??
Finns det något som säger att bilen den satt i var svensksåld?
Det finns uppgifter på att 1300S inte heller såldes i Sverige men det finns väldigt många sådana ändå, samma sak gäller Standard. 
Jag har enkelgavel på min 1302-72 och jag är tämligen säker på att den aldrig är bytt.
Anders
Jag har enkelgavel på min 1302-72 och jag är tämligen säker på att den aldrig är bytt.
Anders
Det verkar inte så speciellt troligt men om du tror det så. 
Enkelgavlad står det här
http://www.shoptalkforums.com/viewtopic.php?t=98370
Men här står det att den är för gammal för att vara enkelgavlad?
http://www.keversite.nl/motoren/vcode.php?c=am
Banansvamp skrev:Om den har 4,375:1 slutväxel så talar väl det för att den har suttit i en 1302 eftersom 1303 aldrig såldes med 1300cc motor i sverige??
Finns det något som säger att bilen den satt i var svensksåld?
Det finns uppgifter på att 1300S inte heller såldes i Sverige men det finns väldigt många sådana ändå, samma sak gäller Standard.
Alla 1303 hade 1300-motor! Det var 1303S som hade 1600-motor...
Svwerker skrev:Enligt den tabell jag har tillgängligt ska det vara en låda med 4,375:1 i slutväxel. Vilken bil den suttit i syns på främre fästet då 1303 skruvar underifrån.
1303-lådorna är enkelgavlade...
Hur är det med 1303s-lådorna då? 
stickan skrev:Svwerker skrev:Enligt den tabell jag har tillgängligt ska det vara en låda med 4,375:1 i slutväxel. Vilken bil den suttit i syns på främre fästet då 1303 skruvar underifrån.
1303-lådorna är enkelgavlade...
Hur är det med 1303s-lådorna då?
Dom är åxå enkelgavlade... 
Sidor 1
Du måste logga in eller registrera för att svara
Boxerville » Motor, växellåda, bromsar, mekaniskt... » Identifiering utav Typ1 låda, 1302 el 1303?
Currently installed 2 official extensions. Copyright © 2003–2009 PunBB.