1 Senaste redigerad av lowang (2013-01-16 00:41:51)

Plockade isär drivknutarna idag från axlarna.
Där satt det en skålad bricka mellan knut och axel.
Fick hem nya drivknutsatser också idag.
Där fanns 2 brickor per sats. En tandad som följer splinsen och en likadan som satt på när jag demonterade.
Någon som köpt nya och vet om dessa kanske passar både typ 3 och typ 1 eller varför det finns 2 olika brickor? Ska båda användas eller är det för respektive modell?

Johan

Ät gul snö, det kan vara öl.

2

lowang skrev:

Plockade isär drivknutarna idag från axlarna.
Där satt det en skålad bricka mellan knut och axel.
Fick hem nya drivknutsatser också idag.
Där fanns 2 brickor per sats. En tandad som följer splinsen och en likadan som satt på när jag demonterade.
Någon som köpt nya och vet om dessa kanske passar både typ 3 och typ 1 eller varför det finns 2 olika brickor? Ska båda användas eller är det för respektive modell?

Johan

Det är samma sorts drivknutar på typ1 och typ3..Samma sorts axlar åxå utom på typ3 automat där en axel är kortare..

3

Fick reda på att de även passar golf 1:orna och där används splinsbrickan

Ät gul snö, det kan vara öl.

4

Ett gäng golfar är dom samma på men på GTI så får man svarva av en halv mm på ytter måttet 
Om mekar i sär knutana kolla om hållaren skiljer
Ps 50gram fett skall det vara i dom
/// Micke

Utför Flödes test av toppar
och Motorsimulering
Och arborrar
Fueltech Ft 600 användare
Grundare  av 1600 utmaningen
Instagram @ pprmicke