126

Den bussen var bekant... Ofrivillig linslus  ICQ/ab

Intresant bedömning av vägsträckan ifråga.
"De anför att det åligger föraren av ett fordon att anpassa hastigheten till vad trafiksäkerheten kräver"

Kanske ska börja med dom gamla skyltarna igen. "Fri fart efter rådande förhållanden" eller vad det stod på dom?

Chrome wont get you home, in rust we trust

Så länge nån lider av att jag lever så ska jag härda ut... /Pilten, Mora by

127

Göran W skrev:

Den bussen var bekant... Ofrivillig linslus  ICQ/ab

Intresant bedömning av vägsträckan ifråga.
"De anför att det åligger föraren av ett fordon att anpassa hastigheten till vad trafiksäkerheten kräver"

Kanske ska börja med dom gamla skyltarna igen. "Fri fart efter rådande förhållanden" eller vad det stod på dom?

Jag tycker faktiskt om hur de har löst det i många stater i USA. Vid skolor och daghem brukar det stå: "Slow when children are present". Här i Sverige sätter vi obönhörligt 30 utanför skolorna - hela sommarlovet igenom också.

"Daddy Cool"

128

Såg denna Högtakaren i Norrköping påväg hem från Stockholm i helgen!
Nästan Far och son!=)
http://img69.imageshack.us/img69/9048/dsc4624.jpg

10w buss -57a
Pickup från -67

129

Min jobbarpolare sa att det var en lyxbuss på campingen i Mullsjö i helgen.
Det var en folkabuss med massa fönster på taket och hade förtält.Enligt honom ICQ/ab

Olle Sewerin en 45åring som trillat dit i VW träsket igen efter 20år

130

Orange/svart Bay på vägen mellan Bredaryd och Anderstorp strax runt 15,30 tiden.

vw typ 1 1951,  vw typ 1 Guld Tian 1963
VW Typ 1 Cab 1965,VW Typ2 1970
VW Typ 2 1967

131

Många sedda i Tjockhult idag. En gul buggy parkerad utanför Götgatan 81, en grön 1303 cab på Södersjukhusets parkering, en orange 1303:a på IKEA:s Barkabys personalplatser.

Only the dead fish follow the stream... Våga Vägra Mainstream

132

Kanske inte carspotting men i alla fall luftkylt och VW.
Vid Konsum nu i kväll.
http://i1213.photobucket.com/albums/cc461/sewe66/201106281062.jpg

133

Ljusgul, fint patinerad soltakssplit på Uppsalas gator. Gick otroligt fint som det verkade, någon som vet vem?

134

Harry skrev:

Ljusgul, fint patinerad soltakssplit på Uppsalas gator. Gick otroligt fint som det verkade, någon som vet vem?

Gurra har en sån. Det borde ha vart den du såg.

Ducati Monster 1200S

135

jerry skrev:
Harry skrev:

Samma Gurra som har en 59-60? gul + grön dörr?

136 Senaste redigerad av jerry (2011-07-04 13:53:59)

anders bergh skrev:
jerry skrev:
Harry skrev:

Nej, den Gurra jag menar skulle nog vilja ta på sig tomtemask om han skulle åka en så ny bil som 59.   ICQ/ag  Den Gurra jag menar har bara splittar i sitt stall.

Ducati Monster 1200S

137

Du har alldeles rätt Jerry. GuVWa

jerry skrev:
anders bergh skrev:
jerry skrev:

Nej, den Gurra jag menar skulle nog vilja ta på sig tomtemask om han skulle åka en så ny bil som 59.   ICQ/ag  Den Gurra jag menar har bara splittar i sitt stall.

138

OK, då får jag smyga mig i stora cirklar kring den med min "nya" 65:a. Vore kul att få titta på den närmre, brukar den stå still ibland? Ulva?

139

Fin grå och vit tidig bay buss i centrala Gävle, åkte förbi och gjorde tummen upp ICQ/af

140

Mötte en barndoor lyx i original höjd samt något sliten lack på motorvägen strax utanför Sundsvall......

141

Mötte en grön Bay DH utan flak i Björketorp idag runt 17:50 (:

142

Tog en tur med bayen idag och först far Goopher förbi i café bussen sen en blå typ 1 med ett äldre par i, Kimz i sin fastback och slutligen Lasse Mix i svartgröna splitten... en fin dag  ICQ/ag

143

highrooof bay på e4an söder om jönköping vaggeryd.

vw typ 1 1951,  vw typ 1 Guld Tian 1963
VW Typ 1 Cab 1965,VW Typ2 1970
VW Typ 2 1967

144

Har varit i Karlshamn några dagar, 2 vit/begia o 1 blå med BRMs 60 tals typ 1 o 1 grönvit campingbuss från mitten an 70 talet  ICQ/ab

145

grönblå typ 1a med takräcke söder gävle, vem det vara??

146

kisavw skrev:

Tror det var samma som jag mötte på 195an på väg norrut mellan Jönköping och Habo.
Galant dam som körde i alla fall. ICQ/ab

147

sewe66 skrev:
kisavw skrev:

Tror det var samma som jag mötte på 195an på väg norrut mellan Jönköping och Habo.

var du i huskvarnaparken idag ? ICQ/ab

jag såg en rödvit late bay buss utanför rodellen i Målilla mot Hultsfred  i torsdag. ICQ/ab

Typ 1or: 55/5, 61, 67, 67, 68,72 typ 3: 70.

148

kimboow skrev:
sewe66 skrev:
kisavw skrev:

jag såg en rödvit late bay buss utanför rodellen i Målilla mot Hultsfred  i torsdag. ICQ/ab

Ja fast vi åkte inte bubbla idag för vi var i Gränna på marknad innan.
Hade med mig dottern och hon tröttnade ganska snabbt.
Så det blev en fika och en snabbtur mellan bilarna, Dåligt med VW idag.
Största behållningen var Rune Karlssons Saab från 54 riktigt fin, Sen har han ju en vw split 52a med ICQ/ag
Finns bild på den i denna tråden http://boxerville.se/forum/viewtopic.php?id=2194.
Det är han som har den snitsiga bensinstickan som talar om hur långt man kommer på resterande bensin.
Ska göra ett besök hos honom om någon vecka mäta och fota lite. ICQ/ab

149

sewe66 skrev:
kimboow skrev:
sewe66 skrev:

Största behållningen var Rune Karlssons Saab från 54 riktigt fin, Sen har han ju en vw split 52a med ICQ/ag
Finns bild på den i denna tråden http://boxerville.se/forum/viewtopic.php?id=2194.
Det är han som har den snitsiga bensinstickan som talar om hur långt man kommer på resterande bensin.

okej , för vi hade ghia cabben idag , övningskörde dit , lite skillnad från bussen  Default/lol  , vad jag såg i vw väg idag var våran och ett plastbygge från 71 ICQ/ab

Typ 1or: 55/5, 61, 67, 67, 68,72 typ 3: 70.

150

kimboow skrev:
sewe66 skrev:
kimboow skrev:

okej , för vi hade ghia cabben idag , övningskörde dit , lite skillnad från bussen  Default/lol  , vad jag såg i vw väg idag var våran och ett plastbygge från 71 ICQ/ab

Ja den är alltid där anskrämligt men han kanske gillar den och dottern tycker den är cool ICQ/an .
Vi stack redan vi 18.30 får hoppas vi dyker på varann någon dag. Nästa onsdag är vi nog inte där förmodligen på semester. ICQ/ab
/Olle