tex gummitätningar som inte e spruckna men kanske lite skitiga o ev torra. finns de nå mys man kan lägga dom i så dom blir elastiska o blanka igen?
Glycerin/glycerol
Var? Lite googggggglande senare: http://www.crearome.se/shop.asp?Product … a=shop.asp
S
Tog mig friheten att googla det. Så de funkar ungefär likadant på gummi som på huden? Mycke intressant. Ska beställa lite. Borde ju räcka gott o väl med en liter
Glycerol kan även köpas på apoteket.
Förra gången ämnet diskuterades var det en del som framhöll att det skulle blandas med T-röd för att tränga in bättre. http://boxerville.se/forum/viewtopic.php?id=545
Schitter - jag har 20 l i garaget, är det inte jättebrått kan du komma förbi och få en liter eller två 
Ghia 57
"If you can't fix it with a hammer, You've got an electrical problem"
Schitter?! Vad fan! Hehe. Visst. Jag tar gärna en liter. Lär ju behöva hämta mitt avgasrör i lödde snart ändå så man kan ju passa på då. När funkar annars för dig?
Jag har använt bromsolja med gott resultat till gamla gummidetaljer.
Bromsolja brukar ju kunna vara elakt mot lack dock....
Vw typ1 Oval 1957, Ghia 1960
VW typ1 1951 split (såld)
Bromsvätska är inte en olja.. utan glykol eller silikonbaserat.
Kennan skrev:Jag har använt bromsolja med gott resultat till gamla gummidetaljer.
Bromsolja brukar ju kunna vara elakt mot lack dock....
Bromsvätska som det heter på fuckspråk
är enligt min erfarenhet aggresivt på gummi.
Varpå det kan användas för att fräscha upp dåliga torkarblad om dom man har är dåliga och nya inte finns att köpa (alt. om man är snållänning)
Go Jul
- Om bättre är möjligt är bra inte bra nog -
Karmann Ghia T14 Cab -58. Karmann ghia T34 -63. Bubbla -50. Ambulans Typ2 -65. Typ2 -55. Bubbla -65
Bubbla -63 Typ2 -74 Typ 1 Shorty -65
Vissa gummiblandningar sväller när de kommer i kontakt med bromsvätska, så man ska nog ta det lite försiktigt.
Glycerin och t-röd fungerar kanon. En flaska glycerin på färgaffären kostar runt 40kr. Jag brukar ta ett par matskedar glycerin och en tesked t-röd och blanda. Det räcker länge för min del.
Ja. Nä. Bromsvätska känns inge bra.