Har lite olika verktyg till VW som jag inte är hundra på vad dom passar till för årsmodeller och vilket användningsområde dom har,jag lägger ut ett verktyg om dagen (i mån av tid) så kommentera gärna om ni vet eller har gissningar
Typ1 -64
Du är inte inloggad. Logga in eller registrera dig.
Boxerville » Verktyg & Produkter » Dagens verktyg
Sidor 1
Du måste logga in eller registrera för att svara
Har lite olika verktyg till VW som jag inte är hundra på vad dom passar till för årsmodeller och vilket användningsområde dom har,jag lägger ut ett verktyg om dagen (i mån av tid) så kommentera gärna om ni vet eller har gissningar
Först ut en jigg till nån växellåda,nån som vet årsmodell och modell den ska brukas till,heter VW 294
Matra är ju tillverkaren, du kan nog söka detta på the Samba.
Ja, det var väl mest MATRA som gjorde specialverktyg? iaf verkstadsverktygen.
HAZET gjorde väl mest "kit" till vw verkstäderna med sina vanliga verktyg?
Här är en bra lista på specialverktyg :
http://www.thesamba.com/vw/archives/info/tools1.php
294 är :Gearshift Test Appliance
For adjusting the selector forks.
På en av 294 bilderna på samba ser du mina två gamla 294or 
Först ut en jigg till nån växellåda,nån som vet årsmodell och modell den ska brukas till,heter VW 294
Den är för tidiga lådor <67 (bultat lager fäste )
Jag har en sådan och den sena modellen för det stora lagret
(Du saknar någraverktyg om det skall funka bra)
Om du vill ha mera info Pm´a mig
Okej,tack för alla tips,blev mycket klockare
här kommer en ny makapär,nån som vet vad det är?är för 13 mm skalle,står inga nummer eller fabrikat på den
Okej,tack för alla tips,blev mycket klockare
här kommer en ny makapär,nån som vet vad det är?är för 13 mm skalle,står inga nummer eller fabrikat på den
Fel av mig,är för 10 mm skalle
Nån som vet om detta är VW och isåfall vilka årsmodeller den kan brukas till,märkt med hunger DKW
Om det står DKW...varför skulle det vara VW då? 
Om det står DKW...varför skulle det vara VW då?
Nej jag bara tänkte då den kom från en auktoriserad vw-verkstad,en del verktyg kan ju passa flera märken
splitfreak skrev:Okej,tack för alla tips,blev mycket klockare
Den där är till för att lossa de två nedre skruvarna du inte kommer åt bakom generatorn när du ska ta ur fläkt/generator. De två översta kommer du åt med vanlig nyckel.
splitfreak skrev:splitfreak skrev:Okej,tack för alla tips,blev mycket klockare
Den där är till för att lossa de två nedre skruvarna du inte kommer åt bakom generatorn när du ska ta ur fläkt/generator. De två översta kommer du åt med vanlig nyckel.
Ahaa
Tackar för den infon
Sidor 1
Du måste logga in eller registrera för att svara
Boxerville » Verktyg & Produkter » Dagens verktyg
Currently installed 2 official extensions. Copyright © 2003–2009 PunBB.