Jag använder just nu Imageschack för att lägga upp bilder på och länka hit. Hur funkar en sådan site egentligen? Försvinner bilderna efter ett tag eller? Det är ju kass om man vill ha en blogg i så fall.
Jag använder just nu Imageschack för att lägga upp bilder på och länka hit. Hur funkar en sådan site egentligen? Försvinner bilderna efter ett tag eller? Det är ju kass om man vill ha en blogg i så fall.
Det tror jag definitivt inte att de gör. Jag har haft bilder liggandes på Imageshack i några år nu och de finns kvar. Jag tror dock att det kan finnas storleksbegränsning på gratiskonton, men när det är fullt så får man väl rensa eller betala för mer utrymme bara.
*1962:a typ1 turkos soltakare, fruns
*1962:a typ2 11 fönsters projekt
*1973:a VW 181
*1979:a typ2 pickup
*1979:a Porsche 924 N.A.
Jag har använt imageshack men de bilderna verkar hamna på mitt eget "konto" och då finns de nog kvar men man har nån maxgräns hur mycket utrymme man får ha... som har blivit fullt...
men nu har jag länkat bilder på forumet från min "blogger" blog och det fungerar bra, enda kruxet är att antingen kan man länka till "minibilder" eller så blir bilderna lite för stora, men det är ju bara att resiza på datorn innan man uploadar dem iofs... dvs bilderna ligger på blogkontot och där får jag anta att de ligger kvar ett bra tag...
Vw typ1 Oval 1957, Ghia 1960
VW typ1 1951 split (såld)
Allas vår MrP von Mirt har ett bra knep för att föreviga bloggen, kopiera in allt, rakt av, i ett textdokument på den egna datorn. Torde även fungera för projekttrådar, bilder och allt förs över i befintlig form och ordning!
Jag har alltid använt Imageschack, men jag har märkt att dom bilderna ibland inte dyker upp. Det tycker jag är ganska irriterande. I min blogg på typ2-klubben kör jag med Imageschack, men läser man igenom bloggen, så fattas många bilder.
Nu har jag gått över till Tinypic.com och där har det aldrig försvunnit nån bild och man får länken klar med [img ] före och efter och det uppskattar jag.
Ska prova tinypic.com, tycker också att imageshack är lite segt ibland att ladda bilderna från.
Allas vår Kee är mycket klok när han refererar till allas vår Mirt(P)s närmast überkloka knep om egen säkerhetskopia då och då av bloggen. Visst kanske man kan leta upp bilderna igen i nån mapp på sin dator om bloggen försvinner men det som är kul är ju att ha kvar alltihop precis som man skrev det då - med alla naiva tidsplaner och vilsna förhoppningar sparade i kronologisk ordning