Ska jag ha orginalkam till 1641cc,dp toppar, dubbla 34:or och 1.25 vippor och ormbo!? Eller vilken kam funkar bäst???!!
här kommer lite kamaxlar
http://www.phnet.fi/public/hefor1/eng/vwinfoca.htm
/// Micke
och Motorsimulering
Och arborrar
Fueltech Ft 600 användare
Grundare av 1600 utmaningen
Instagram @ pprmicke
Är det originaltoppar som i princip är oportade så tycker jag att originalkammen är att föredra.
Ali G
Grattis Svwerker på den stora dagen
/// Micke
och Motorsimulering
Och arborrar
Fueltech Ft 600 användare
Grundare av 1600 utmaningen
Instagram @ pprmicke
Så det bästa valet är alltså orginal kam till oportade toppar?! Vill bara veta innan man drar ihop blocket, hur skulle ni som har lite rutin göra??
Scat C25 är inte så tokig heller...
Tack Micke!
Visst är C25 en bra cam men tjänar man något på att stoppa i den?
Ali G
Passe jag vill inte vara taskig men det är som att elda för kråkorna om du inte höjer kompet
När du har högre komp så suger den i sig lite mera =mer hk (1-2mm)
Om du sen fixar till ventilerna o sätena så kan det vara ide att byta kam eller vippor
Om du kollar in på How-to´s (toppar o trimmning) så kolla på 8-9mm lyft höjd
Om du inte orkar göra så är det ingen ide att tänka på att byta kam
Lycka till med trimmningen
/// Micke
och Motorsimulering
Och arborrar
Fueltech Ft 600 användare
Grundare av 1600 utmaningen
Instagram @ pprmicke
