1

Jag köpte mig en repro swan neck backspegel till ghian.
Jag har kollat runt lite för att se exakt var den ska monteras. Hittade en "mall" med mått på Lars Neuffers sida, samma bild som finns i denna länk
http://www.thesamba.com/vw/forum/viewto … der+mirror

MEN, när jag mätte ut fästpunkterna idag så blev jag lite fundersam. På insidan, i bagaget sitter det en plåt ivägen så jag inte skulle komma till att skruva fast den?
Det är lite svårt att veta exakt var hålen kommer när man ser från insidan, men det ser ut som att hålen kommer bakom "extra"plåten. Jag vill ju inte borra hålen och märka att det inte går att fästa....

Är det nån som har erfarenhet, eller som har en skärmspegel monterad och kan försöka ta en bild på insidan?
Plåten jag tror kan komma ivägen ser ut att vara original, den sitter riktigt långt in i hörnet ICQ/ad och den lirar mycket bra med A-stolpe/baksida instpanel.

Buss 65
Ghia 57

"If you can't fix it with a hammer, You've got an electrical problem"

2

Nu pratar vi om singelspegel nära a-stolpen på förarsidan?

_______________________AMBULANSGARAGET_______________________
                  - Om bättre är möjligt är bra inte bra nog -
Karmann Ghia T14 Cab -58. Karmann ghia T34 -63. Bubbla -50. Ambulans Typ2 -65. Typ2 -55. Bubbla -65
Bubbla -63 Typ2 -74  Typ 1 Shorty -65

3

Rätt monterad kommer du åt muttrarna från vänster hjulhus fram, bakom skyddsplåten. Har tyvärr ingen bild men jag monterade efter samma mall med gott resultat  ICQ/ab

4

Nu har jag kollat och mätt lite mer.
Det visar sig att jag har problem... Min skyddsplåt är inte avtagbar längre  Default/hmm Så jag kan inte komma åt att montera backspegel.
Min bil är ju inte direkt orginal i fronten och den har både rostat och lagats friskt genom åren.... Så det sitter en svetsad plåt mellan inner och ytterskärm i bakkant på dom främre hjulhusen.

Just nu känns det inte så kul. Jag har köpt två backspeglar och kan inte montera nån av dom... Iaf inte utan stora modifieringar.
Och det är inget jag har lust att göra nu. Jag ska rätta till allt, men det ska jag göra när jag har kört av mig några år.

Jag får väl lägga speglarna på hyllan sålänge, och lära mig att endast kika genom innerbackspeglen  ICQ/an

Buss 65
Ghia 57

5

Jag får väl lägga speglarna på hyllan sålänge, och lära mig att endast kika genom innerbackspegeln

Det är ju lite mer sport då ICQ/ab

Ät gul snö, det kan vara öl.

6

Du kan inte montera dom längst fram på skärmarna som dom sitter på min?
Men det kanske inte är rätt

Nytt mob nr...

7

Hej.

Mitt första inlägg blir denna fråga  ICQ/ab

Har du fortfarande speglarna på hyllan?

Jag hade samma problem som du, men jag fixade det.
Lite "hardcore-meck" sen satt den!  Har bara spegel på vänster.

/ Patrik

8

Jo, speglarna ligger kvar på hyllan  ICQ/ab
Jag har knappt haft tid att mecka i sommar, enbart akutmeck så bilarna håller sig rullande..
Får kika på det i vinter.

Hur löste du det?

Buss 65
Ghia 57

9

Japp hur löste du det ??
Lite info tack ;-)