1

Kommer det nåra BV människor och säljer/handlar på Lördag ? ICQ/ab
http://www.classicmotor.se/artiklar/art … ar-flyttad

72a Typ3 Fastback 2625cc turbo
90a T3 Doka oturbo
68a Typ1 Autostick 1600cc sugturbo aka"Slo'white"
73a Typ3 Fastback "Coldballs" turbo
64a Typ1 2110cc turbo

2

Tyvärr inte. Jag önskar att jag kunde åka dit och shoppa, men jag ska ut på miniturné med mitt band Dökött. Passar på att göra smygreklam: Kom till Trollhättan på fredag eller Falköping på lördag och rocka loss till gamla hits som " Tuttar överallt" och nya hits som " Grilla" ICQ/af .

1975 latebay med ´79 GE motor

3

Självklart!  Nåt sånt missar man ju inte på resan till Borlänge...

Only the dead fish follow the stream... Våga Vägra Mainstream

4

Jag kommer på lördagen men då är väl allt godis borta...

Alte Liebe rostet nicht!

5

äckelpekkasin skrev:

Tyvärr inte. Jag önskar att jag kunde åka dit och shoppa, men jag ska ut på miniturné med mitt band Dökött. Passar på att göra smygreklam: Kom till Trollhättan på fredag eller Falköping på lördag och rocka loss till gamla hits som " Tuttar överallt" och nya hits som " Grilla" ICQ/af .

Var det du och Jonas som kom och bjöd på tårta för ett år sen typ?  ICQ/ae

25hpman skrev:

Självklart!  Nåt sånt missar man ju inte på resan till Borlänge...

När kan du tänkas anlända till bussbyn då?  ICQ/ab

6

Marknaden är alltså endast på lördag och i gamla IKEA:s lokal. Öppettider kl 8-15.
http://www.classicmotor.se/artiklar/art … ar-flyttad

Lieber Golf fahren als Golf spielen!

7

äckelpekkasin skrev:

Ni får ha miniturné på närmare håll snart, som Västerås eller Avesta trakten!!  ICQ/ab

8

äckelpekkasin skrev:

Sorry för off topic, Dökött är väl gruppen Hjalle och Heavy från TV programmet På rymmen spelade med? Jag har faktiskt sett dom live isåfall i Hudik, i varje fall Hjalle och Heavy  ICQ/af
Mina grabbar spelade deras Cd rätt mycket då  ICQ/ab

Typ 3 Variant -65

9

Urban T skrev:
äckelpekkasin skrev:

Sorry för off topic, Dökött är väl gruppen Hjalle och Heavy från TV programmet På rymmen spelade med? Jag har faktiskt sett dom live isåfall i Hudik, i varje fall Hjalle och Heavy  ICQ/af
Mina grabbar spelade deras Cd rätt mycket då  ICQ/ab

Dökött är det bara Heavy, båda kör dock i Mimikry  ICQ/ab

10

Hänger på låset vid 07:59 ..! ICQ/ad

11

Känns som  det är 75% moped marknad

12

Jag blev positivt överraskad. Jag tyckte det var bra! Fynda ett tidigt tanklock och lite packningar till barndoor bensinkran. Bensintema   ICQ/ag

Alte Liebe rostet nicht!

13

Det va väldigt mycket mopeder och extraljus. Och det vw relaterade sakerna jag hittade va det åckerpriser på....

14

Var väl lite kluven, först lite stött av att vi trodde att det var en minimarknad tills vi hittade fler rum...

Kom inte hem med mer än ett MC reglage ICQ/ae

Såg nog dessutom en av "oss" som släpade omkring på en främre undre rep-plåt till splitbuss ledande en liten herre vid handen ICQ/ab

Sten vW

15

Sten vW skrev:

Var väl lite kluven, först lite stött av att vi trodde att det var en minimarknad tills vi hittade fler rum...

Såg nog dessutom en av "oss" som släpade omkring på en främre undre rep-plåt till splitbuss ledande en liten herre vid handen ICQ/ab

Sten vW

Ja det var jag och grabben som levererade en plåt till en annan av "oss" behövande  ICQ/ab

Alte Liebe rostet nicht!

16 Senaste redigerad av mr_nickee (2012-11-24 20:14:12)

Ja hittade lite literatur. ICQ/ab Från 1923 och 1959. Mycket intressant hur lite motorer har förändrats genom tiderna. Den senare passar min bubblas årsmodell perfekt så den va jag ju tvungen att ha. Sjukt mycket intressant läsning och bilder.

http://mr-nicke.se/stuff/projekt.boxerville/f%C3%A5%20ut%20mest%20av%20din%20vw.JPG

Hittade även lite "vanliga smådelar" och en benknäckarhylla. Men ja tyckte 850:- för den va jäkla dyrt, eller?

17

nizekustoms skrev:
Sten vW skrev:

Sten vW

Ja det var jag och grabben som levererade en plåt till en annan av "oss" behövande  ICQ/ab

Sedärja, kul!

Får bara hoppas att din grabb inte tröttnar på att följa med o titta på skrot.
Min lätt motsträvige 10åring var med men han hade nog hellre stannat hemma o häckat med datorn.
Jag tyckte han behövde lite IRL så...

S

18

nizekustoms skrev:
Sten vW skrev:

Sten vW

Och den behövande är jag!  ICQ/ab Tack för leveransen, kommer passa fint på dubbelhytten!

19

lite tidiga typ3 delar fyndade jag och ett extraljus.. ICQ/ab
va en som hade bubbla splitt bakljuskåpor med glas för 3000 och kompletta hjärtljus för 2500 men dom låg kvar iaf när jag åkte vid 12-tiden, så det va inte så mycket vw fynd där va jag hitta iaf men nog fanns det vw-delar till "rejäla" priser samt mycket annat intressant skrot som man nog skulle kunnat släpa hem om man haft lite tjockare plånbok ICQ/ab

ålands volkswagen klubb på facebook

20 Senaste redigerad av vw117 (2012-11-28 19:25:43)

Sprang på några ny-gamla saker  ICQ/ag

Post's attachments

IMG_5558.jpg, 115.92 kb, 640 x 480
IMG_5558.jpg 115.92 kb, 206 downloads since 2012-11-28 

21

vw117 skrev:

Sprang på några ny-gamla saker  ICQ/ag

Det där var ju en trevlig hög med prylar  ICQ/ae , något som är till salu av det?