1

Den här plåten som ligger längst fram mot rutan
http://www.justkampers.com/shop/media/catalog/product/cache/1/image/ff1a41a02394eec8ea6d49ccaa973ce0/i/m/J16866.jpg

Utan att ha kollat allt för noga så var jag lite nyfiken om det är ett snabbjobb att få ur och måla? I vilken ordning kommer den, måste man riva resten först?

Dalmas (Gustafs) som bor i Tullinge.
Bilar: Westfalia 1974, Dubbelhyttspickup 1978, Golf 1983, 911 1971
Insta: Rm_engrg

2

Plåten ser lite trött ut med repor och ytrost, därför vill jag fixa lite. Har inga skruvar i fram mot rutan och luftutblåsen borta, verkar som den även sitter fast dolt mot den ”mjuka” delen bakåt. Hur kommer jag åt de? Vill inte riva i elen om jag inte behöver, är det här som en servicelucka som man enkelt tar bort eller är det enklare att plocka ur rutan och måla om den på plats, känns också lite långsökt…

Dalmas (Gustafs) som bor i Tullinge.
Bilar: Westfalia 1974, Dubbelhyttspickup 1978, Golf 1983, 911 1971
Insta: Rm_engrg

3 Senaste redigerad av Silverloafer (2012-11-21 10:22:50)

Den "mjuka" delen sitter fastskruvad på insidan, du borde kunna lokalisera muttrarna om du stoppar upp händerna under instrumentbrädan och känner runt lite... Tror det är sex fästpunkter, två i "kurvhandtaget", en längst ute i varsit hörn och ett par till där emellan. Ganska bökigt att komma åt, men det går... När du lossat "mjukdelen" går dashtopen att lyfta ur, förutsatt du gjort som du skriver ovan, lossat skruvarna mot rutan och luftintagen.