1

Jag hade tänkt byta alla bussningar i bakvagnen nu i vinter då den känns väldigt slapp där bak, sladdar runt rätt mycket så det har nog slitit som fan det sista på dom 38år gamla gummina, undrar om det är någon som vet måtten på dom bussningar som sitter på insidan av svärdet, mätte till ca 48-49mm på dom yttre.? det är en 1303S som sattes i trafik 1974-01-08.

2 Senaste redigerad av Banansvamp (2012-11-18 16:43:09)

Ganska säker på att det är samma som de yttre. 1 7/8" blir det med imperialistisk standard för övrigt  ICQ/ab

Fat chick fanatic

3

Är det dom inre så bör du ha tillgång till en präss 
Det lättaste sättet är att bränna bort gummit i mitten på busningen sen såga bort stålet i yttre delen av busingen
Den inre bärarmen siter fast skuvad med en 17mm insexnyckel
Dom ytre bör du kolla vilken storlek du har på hålet i gummit för det finns 3 olika storlekar
/// Micke

Utför Flödes test av toppar
och Motorsimulering
Och arborrar
Fueltech Ft 600 användare
Grundare  av 1600 utmaningen
Instagram @ pprmicke

4

PPRMicke skrev:

Det lättaste sättet är att bränna bort gummit i mitten på busningen sen såga bort stålet i yttre delen av busingen
Dom ytre bör du kolla vilken storlek du har på hålet i gummit för det finns 3 olika storlekar
/// Micke

Hade tänkt borra ut det först men bränna va ett bra tipps!

Banansvamp skrev:

Ganska säker på att det är samma som de yttre. 1 7/8" blir det med imperialistisk standard för övrigt  ICQ/ab

ja det vore ju det smidigaste både för mig och i tillverknings syfte om det är samma mått.
Tanken är ju att byta till urethan bussningar och min erfarenhet av dessa är att dom är rätt smidiga att anpassa om det inte passar rakt på.

5

PPRMicke skrev:

/// Micke

Banansvamp skrev:

ja det vore ju det smidigaste både för mig och i tillverknings syfte om det är samma mått.
Tanken är ju att byta till urethan bussningar och min erfarenhet av dessa är att dom är rätt smidiga att anpassa om det inte passar rakt på.

6 Senaste redigerad av Banansvamp (2012-11-18 22:09:43)

niklasg skrev:

Det fungerar utmärkt att bända ur dem med en kofot annars.. ICQ/ab

Fat chick fanatic