I och med att 67 bussen börjar att vara redo för vägen så har jag under en tid spanat efter ett nytt objekt.
Jag kommer ihåg några tankar som slog mig när jag höll på som mest med 67an "fyfan, nästa buss jag köper ska vara körduglig" "det är inte värt mödan att laga rost, man tjänar nog i slutändan på att köpa en bra bil direkt". Men likt förbannat så lockas man till liknande objekt iallafall 
Och som ni alla vet så blir man ju mer kräsen ju mer insnöad man blir på en bilmodell. Tidigare var drömmen en splitbuss, det spelade inte så stor roll vilken årsmodell så länge den hade delad framruta. Nu, något år senare är det endast tidiga bussar (läs barndoor) som gäller. Annars får det lika gärna va'. Alla sköna BD projekt som kommer upp här på forumet gör en inte mindre sugen! MEN jag har insett att priserna på en körbar barndoor är en bra bit över vad jag vill lägga på en buss och att ramla över en i skogen händer ju inte (eller?!)
Drömmen om barndoor får leva vidare och istället ska jag roa mig med en 1956 panel som vandrat från Dalarna till Jämtland, vidare till Gävleborg och nu till Västerbotten.
Jag har varit spekulant på denna tidigare och nu när tillfälle gavs var det bara att slå till. Duvblå panel med profilerade stötfångare är ju inte fy skam! Fick hem bilen ikväll, köpte den osedd (eller osedd med egna ögon) så det var lite spännande att möta upp biltransporten. Reg.papper från landsarkivet damp ner i brevlådan förra veckan och det som jag trodde var en 57a var en 56a, bonus! Har i skrivande stund inte hunnit granska bussen fullt ut men den ser bättre ut än vad den är.. Golv, trösklar, utriggar, batterihylla, doglegs (det vanliga mao) Det trevliga är att den är ganska rak och fin i karossen.
Planen med denna är att laga det nödvändigaste, behålla bruksbils-känslan och någon gång i framtiden kunna använda den som daily driver under sommarhalvåret. Till skillnad från förra projektet har jag nu en 9-månader gammal och helt underbar liten tjej att ta hand om. Så ligg gärna på mig om uppdateringarna sker allt för sällan 

.. bara uppdatera regelbundet..