1

Tjenare!
Letar efter liten info och bilder om hur man kan minska höjden/sänka sin kaross om ni förstår vad jag menar? Såg en tråd om sänka karossen över bottenplattan som de kallade det där, verkar gå till så att man kapar bort värme kanalen och på det sättet får ner karossen ca 10 cm... Någon som har någon info om detta?

Med vänlig hälsning, Niklas

2

Typ1 finns lite här http://www.volksrods.com/forum/showthread.php?t=21799 syns inte bilderna så får du regga dig, ställ inga enkla frågor där då blir du manglad ICQ/ad  det kan du göra här ICQ/ae

Kommer göra detta förhoppningsvis i vinter men då min saknar golv kommer jag bara bygga en Z profil som sänker karossen 12cm fram och 15cm bak och jag har kapat plåten bakom motorn och den under tanken men inte svetsat ihop den en så vi får se hur det går Default/hmm

______\,,,/__________________\,,,/__________________\,,,/________
´´´´´´/""\´´´´´´´´´´´´´´´´´´´/""\ ´´´´´´´´´´´´ ´´´´´/""\ ´´´´´´´
Typ 1 -51 Rod [o\!/o]  Typ 1 -65 Slammed _(o\!/o)_
Ruff Time Monster Truck Youtube
Ruff Time Monster Truck Homepage

3

Först sätter du på din favoritmusik på hög volym i garaget, sen startar du upp din vinkelslip eller tigersåg, sedan sågar du bort allt som är i vägen på karossen för att få ner den 10cm eller vad du nu är ute efter.
Sedan använder du svetsen och lämplig plåt för att skapa nya fästen för karossen i bottenplattan.

Hur lång tid detta tar beror på hur luftigt du kan tänka dig att åka.

-lycka till ICQ/ad