1

Tjena!

Jag hade tänkt plocka lös spindlarna på min 62:a vilket gick hur bra som helst på höger sida. Till en början gick det lika bra på vänster sida tills jag insåg att det sitter någon typ av vajer som går ut genom spindeln..
Vad är detta för vajer? Jag antar att det antingen är hastighet eller den som mäter sträckan.

Hur som helst så undrar jag hur man får lös vajern från spindeln?

//Wolvson   ---- Typ1 62:a ----

2

Jo både och, ta dän spårring, segersäkring lr saxpinnen och dra ut den innifrån ICQ/ab

______\,,,/__________________\,,,/__________________\,,,/________
´´´´´´/""\´´´´´´´´´´´´´´´´´´´/""\ ´´´´´´´´´´´´ ´´´´´/""\ ´´´´´´´
Typ 1 -51 Rod [o\!/o]  Typ 1 -65 Slammed _(o\!/o)_
Ruff Time Monster Truck Youtube
Ruff Time Monster Truck Homepage

3

den sitter alltså fast längt ut på fettkoppen,
jag hade en risig bubbla förut(min första) som va lite fettig där så jag fatta inte hur vajern satt fast.
tänkte bara hur dumt är de inte o stoppa in en vajer här, de finns ju inget som driver den  ICQ/af

58 busbil
60 dh-splitt
formel vee, snart på väg

4

Jag förstår inte ett dugg hur jag ska göra  ICQ/af 
Sitter det en saxpinne, segersäkring eller eller spårring någonstans som jag inte sett eller? Default/hmm

Johan W skrev:

Jo både och, ta dän spårring, segersäkring lr saxpinnen och dra ut den innifrån ICQ/ab

5

Haha ibland kopplar det inte så fort hur saker och ting hänger ihop   ICQ/ad 

ozeo skrev:

jag hade en risig bubbla förut(min första) som va lite fettig där så jag fatta inte hur vajern satt fast.
tänkte bara hur dumt är de inte o stoppa in en vajer här, de finns ju inget som driver den  ICQ/af

6

Wiren ska gå igenom fettkoppen på den sidan. Och eftersom "huvudet" på wiren är formad och passar bara på ett vis genom fettkoppen så har man en låsning på wirehuvudet så den inte försvinner in i koppen igen. "huvudet" har ett spår i sig så det går bara att sätta fast låsningen på ett sätt också.
Väldigt enkel lösning.

820KUSTOM
Volks Of Hälsingland
East Coast Meet #4 - 9-11 Augusti 2019

7

Okej så långt är jag med. Om jag nu tagit bort fettkoppen och vill ha ut vajern genom spindeln för att kunna byta spindel..
Hur ska jag då bära mig åt?  ICQ/ab

8

Ta tag i höljet på baksidan och dra ut ICQ/ab

Buss 65
Ghia 57

"If you can't fix it with a hammer, You've got an electrical problem"

9

i fettkoppen är det ett fyrkantigt hål som den fyrkantiga änden på vajjern sticker ut genom.....i änden på vajjern är det även ett hål som en liten saxsprint sitter....lossa den och dra ut vajern från baksidan av spindeln.....höljet är inte låst på nått sätt....

57:a typ1 "Buzen"
62:a typ1 "Caffen"
70:a T2 kleinbuss 221
86:a T3 Dubbelhytt

10

Inte för att vara elak men får man inte bort vajern så ska man nog skaffa lite dokumentation om man tänker skruva mer än så.

"Sex can lead to nasty things like herpes, gonorrhea, and something called relationships.. Booyakasha!"
Ali G

11

man ska väl börja nånstans....å då är väl en basic grejj som hast.vajern bra.......alla har vi varit nybörjare......
volvson: Ja har en verkstadshandbok om du känner för det..

57:a typ1 "Buzen"
62:a typ1 "Caffen"
70:a T2 kleinbuss 221
86:a T3 Dubbelhytt

12

volvson skrev:

Haha ibland kopplar det inte så fort hur saker och ting hänger ihop   ICQ/ad 

ozeo skrev:

haha,, ja ibland e de för enkelt  ICQ/ag

58 busbil
60 dh-splitt
formel vee, snart på väg

13

Haha så patetiskt att du bara orkade lägga en kommentar som denna..
Det är hjälp jag behövde för en mamma har jag redan.

Svwerker skrev:

Inte för att vara elak men får man inte bort vajern så ska man nog skaffa lite dokumentation om man tänker skruva mer än så.

14

Tack för hjälpen för övrigt!  Default/lol
Fredde: Tack! Ska försöka klara mig annars får väl det bli en nödlösning   ICQ/af ICQ/ad

15

Har du fått bort fettkoppen så är det bara att ta i för kung och fosterland, de kan sitta stenhårt fast ibland.

16

Tack då vet jag vad jag har att vänta mig! ICQ/ab

17

Sitter vajern stenhårt beror det på att man inte tagit bort låshylsan som sitter inknackad i spindeln. Kolla på insidan av spindeln där vajern går in.

18

Okej tack då får jag kika på det!  ICQ/af

19

volvson skrev:

Svwerker skrev:

Det är en sak att inte kunna, det är en annan att inte vilja lära sig!

"Sex can lead to nasty things like herpes, gonorrhea, and something called relationships.. Booyakasha!"
Ali G

20 Senaste redigerad av volvson (2012-11-05 09:06:09)

Svwerker skrev:
volvson skrev:

Svwerker skrev:

Det är en sak att inte kunna, det är en annan att inte vilja lära sig!

Finns flera sätt att lära sig. Två sätt är; att läsa/se litteratur och dokumentation, eller att fråga de som kan. Jag föredrar det andra eftersom jag studerar och har nog mycket att läsa in mig på..
Tråkigt om vissa frågor ska vara för "basic" för att våga fråga här på forumet