Tänkte höra om det är nån som har testat att använda sig av några andra framsäten/stolar på en buss?
Tex bomber-stolar,Recaro-stolar,Porsche 356-stolar osv?
Vore isf skoj att få se nån bild på detta!
1 2012-10-25 20:26:26 Senaste redigerad av Carnut (2012-10-25 22:27:57)
Svarar på min egen fråga här.
Satt och kikade på thesamba och hittade en riktigt intressant tråd om det kan tänkas finnas någon fler som har likande funderingar.
Jag tycker det är häftigt när man har lite mos i bussen och sen kör tidiga 911 stolar dem utan nackstöd och är skålade.
She thought she was a cleaner
But she was a frying pan
Ja det är nog inte helt fel! Fast det förutsätter nog som du skriver ändå att bussen har lite extra mos.
Hittade en annan tråd i ämnet på thesamba med lite alternativa lösningar. Intressant läsning iaf!
http://www.thesamba.com/vw/forum/viewto … mp;start=0
Problemet när man sätter in andra säten är att utrymmet mellan ryggstöd och rattstång inte är så väl tilltaget....
Bilder från när Switterbussen byggdes som visar problemet.

Stolen kloss mot väggen men ändå tight för benen....

Jag kapade helt enkelt bort väggen och bockade till rör som kläddes in.

Finns nog även någon bild när allt var lackat och klart.
Poängen är att man måste sätta stolar med justerbart ryggstöd eller kapa i väggen om man vill ha benutrymmet nog stort.
//S
Aha,tackar för informationen samt bilderna! Det där såg ju riktigt innovativt ut.
Är som sagt alltid skoj att få se lite olika lösningar!
Mvh N
Jag kör med baywindow stolar i min 66a. Medvetet val för att få naclskydd men ändå en stol med mycket fjädring i sitsen, vilket är bra när man har en sänkt buss.
http://boxerville.se/forum/viewtopic.php?id=1953
8 2012-10-27 13:32:36 Senaste redigerad av Carnut (2012-10-27 13:34:48)
Såg fint ut! Helt klart ett trevligt alternativ.
Grym buss för övrigt! Gillar inte minst fälgarna.
Mvh
Nåt annat än soffa i BDn är helgerån. Har åkt runt 1000 mil i min. Sitter som en prins.
............................................................................................