Den varianten kräver distanser som bygger lika mycket som skruvskallen, och då bör den sitta på utsidan av svärden så man kan justera och då böjer man in svärdet över 1cm till och dom böjs redan rätt mycket och kapar man desutom ur så mycket ur svärdet så skulle jag iaf vara lite orolig.
Har man toe i mitten av justeringen när den är på orginalhöjd så bör 20-22mm räcka.
Fick slipa ur mina framåt (förlängd 22-23mm) för jag har fnv 1,5hack
Ok... tanken var god i alla fall.
Tänkte göra ett FÖRSÖK att skapa en ekvation som beskriver hur mycket man ska förlänga svärden ifall man inte vill ha någon toe.
Tror man får utgå ifrån Sinussattsen:
Här nedan är h=z och b=x
Vi vill räkna ut x vilket gör att vi får ekvationen z/Sin A=x
Ifall jag har tolkat sänkningtabbelen rätt så får man en vinkel på 18 grader (y) på svärdet ifall man sänker med 2 splines vilket gör att Vinkel A = 78 grader.
Så Z/Sin 72=X
Har sökt runt på internet efter ett mått till Z men kunde inte finna något, är det någon som vet/har det till hands?
Sen blir det x-z så får man hur långt man ska förlänga.
Jag har inte använt hjärnan till matematik på några år och kan mycket väl tänka mig att en del har hjärceller har ångats bort i garaget med metallspån och annat skit så jag kan mycket väl tänka mig att det är fel, men som sagt tänke göra ett försök
.
EDIT: Vinkel ska vara 72 och inte 78
/ Joakim