1

Har kommit över ett soltak som jag renoverar och skall donera till min -62.a.
Tyvärr har PVC-duken sett sina bästa dagar och jag behöver ett nytt.
Att hitta nytt är inte svårt så länge man kan nöja sig med de kulörer som finns. Nu vill jag ha ett rött PVC-tak och det kan jag inte hitta hos någon återförsäljare.
Har någon här på forumet som har tips på leverantör?

Jag har även snackat med en lokal firma om de kunde tillverka ett åt mig, men de klarar inte av att göra svetsarna i PVC-duken.

Så alla tips på lösningar mottaget tacksamt!

Priset är så klart avgörande och drar det iväg för mycket (>2000pix) så får jag nöja mig med nån av TMI kulörerna.

MVWh

Johan

Typ 1 cabriolet 1963
Typ 1 1967
VW Arteon 2021

2

Är det canvas eller vinyl du pratar om?

PVC tänker jag på plast, och det är väl inte så mycket plast i dessa soltak.

Vinylen är väl billigare än canvas iallafall. Och jag tror jag sett röda tak, men vet ej om det finns nytillverkat.

Min blogg:www.50split.wordpress.com
Det blev kübel till hessisch så inget taxiåkande. 2026 må det bli barndoor! Annars får det bli taxi, för dit ska jag!
Tel 07noll357185ett
Bergmeister im Oldtimer Oldspeed Club chpt Sweden

3

Wolfsburg West har, men du måste ringa dem eftersom det är 'special order'. Svart, grått och vitt är de färger som de har på lager.

Canvas fanns bara original till 3-veckstak (juli 1955 och äldre), men man tillverkar även till 2-vecks nuförtiden (trots att det väl var vinyl original på dessa tak?!).

.·´¯`·.¸. , . .·´¯`·..><((((º>¸
, . .·´¯`·..
><((((º>`·.¸¸.·´¯`·.¸.·´¯`·...¸><((((º>

4

Tack för svar! Inväntar pris från WW nu. Har bett upnorth om hjälp.
och det är vinyl jag satsar på. Det finns två röda kulörer på WW, en mörkare och ljusare. Vore kul att hitta lite bilder på bilar med dessa på...

Typ 1 cabriolet 1963
Typ 1 1967
VW Arteon 2021