1

Vad bör man ligga på för oljetryck med varm motor?...Tänkte använda ställbar regulator på retur från motor till torrsump....Den kan förvisso bara strypa mer än vad motorns egna reducering gör...men hur högt oljetryck vill man ha? Skulle vilja ha det tvärsom.....liten reducering med tjock/kall olja som senare ströp mer när oljan blir varm...jag kanske gör en höna av en fjäder.(Behöver ju inte varva med kall motor)...hade tänkt å köra på 2 bar...synd att jag inte vet lagerspel

2

Turbo eller sugis
// Micke

Utför Flödes test av toppar
och Motorsimulering
Och arborrar
Fueltech Ft 600 användare
Grundare  av 1600 utmaningen
Instagram @ pprmicke

3

Turbo....

4

ALDRIG UNDER 3,5bar
//// Micke

Utför Flödes test av toppar
och Motorsimulering
Och arborrar
Fueltech Ft 600 användare
Grundare  av 1600 utmaningen
Instagram @ pprmicke

5

Vilken jävla tur att jag frågade....vet ett helt gäng med bilar som har alldeles för lågt oljetryck isåfall

tack för svaret

6

På dagens motorer i staterna har man inte mindre än 4bar för att man vill att oljan skall flöda ur lagerna för bästa kylning av lager/tappar
och att inte skall gå i genom oljefilmen vid höga laddtryck
Red baron/Marty Staggs har sjukt mycke olje tryck i sina promod motorer för den skall hålla sen kör dom med en mix av  rak 50 och 70SAE olja
Jag vet att stian kör med ganska högt tryck

Utför Flödes test av toppar
och Motorsimulering
Och arborrar
Fueltech Ft 600 användare
Grundare  av 1600 utmaningen
Instagram @ pprmicke

7

Red Baron kjører på LAT 20-50 iflg dem selv. Gamle motoren til Red Baron kjører på Brad Penn (tidligere Kendall) 20-50. Høyt trykk.