Även om det finns sjukt mycket att göra, så känner jag mig hoppfull. Sticker inte ut ur mängden direkt heller, finns ju dom här som är värre...
![]()
En fråga: VEM har det värre
detta är ju ...galet
Mycket bra jobbat!
Du är inte inloggad. Logga in eller registrera dig.
Boxerville » Projekt » Dubbelhytt-64 från Töcksfors
Sidor Föregående 1 2 3 4 5 Nästa
Du måste logga in eller registrera för att svara
Även om det finns sjukt mycket att göra, så känner jag mig hoppfull. Sticker inte ut ur mängden direkt heller, finns ju dom här som är värre...
![]()
detta är ju ...galet
Mycket bra jobbat!
MYCKET BRA GJORT !!!
Det var manligt! Klart imponerad!
Fasiken.... bra gjort !
Walle skrev:Även om det finns sjukt mycket att göra, så känner jag mig hoppfull. Sticker inte ut ur mängden direkt heller, finns ju dom här som är värre...
![]()
![]()
detta är ju ...galet![]()
Mycket bra jobbat!
Kolla på ssvc.org.uk , där finns det några tokar också...
Säger bara lysande
Härligt,ska bli kul att följa det här...bra jobbat!
Denna måste man kolla in live nån gång. Härligt galet projekt
Helt sjukt projekt.... Men det blir nog bra
Du har lyckats imponera på Samba oxå
http://www.thesamba.com/vw/forum/viewtopic.php?t=550877
Tack för alla kommentarer!
Kjellgren, och alla andra i skaraborg; vi måste samordna lite miniträffar i olika garage här i krokarna. Vore riktigt trevligt att tjöta med alla likasinnade, och för inspiration och ideer mm. Ska försöka föreslå ett datum framöver. Skriver i "träffar" framöver...
Och sen får man försöka skriva lite utrikiska på the samba också tydligen.
Jäkla kul läsning på the samba garageträffar låter som en kanon idé! Jag hänger på
Hittade denna bild på en gammal dator. Den är tagen sommaren-06 på skroten i Töcksfors(Båstnäs), och det är första gången jag ser den. Det var kärlek vid första ögonkastet!
Hösten-07 bärgas den från platsen. En kompis som var med tog ca 150 bilder när den grävdes fram. Ska rota fram dom och slänga in några här.
Ja upp med dom bara om du hittar dom! Bilder får man inte nog av
Walle, det var dig/ din enkelhyttare vi såg i Skövde för ngn vecka sedan mellan rondellerna Brandstationen och den nya in mot Gustavadolfsgatan. Sonen hängde ut lite genom rutan. Bild hittar du luftkyldspottingen.
Garageträffar vi e på!!// Mikael
Walle, det var dig/ din enkelhyttare vi såg i Skövde för ngn vecka sedan mellan rondellerna Brandstationen och den nya in mot Gustavadolfsgatan. Sonen hängde ut lite genom rutan. Bild hittar du luftkyldspottingen.
Garageträffar vi e på!!// Mikael
Japp, det var jag
Imponerande projekt och kul att grabbarna på thesamba har fått nys om ditt projekt oxå.
Härligt jobbat!
Galet projekt. Nu kan jag sluta gnälla på mitt rosthål i tröskeln som jag dragit mig för att laga
Imponerande projekt och kul att grabbarna på thesamba har fått nys om ditt projekt oxå.
Härligt jobbat!
har du en länk?
Står 11 inlägg upp
http://www.thesamba.com/vw/forum/viewtopic.php?t=550877
okey my bad.. solly men det tål väl att upprepas hoppas jag....
Go kväll alla!!!
Bärgningsbilder har utlovats, och här kommer några
Allt började med en bild som visades på typ2-klubben, några hade varit i Båstnäs och fotat bilvrak. Dubbelhytten väckte mitt intresse redan då, och en resa planerades. Efter första besöket ringde jag till Rune(ägaren av skroten), och frågade om den var till salu. Han svarade då att bilen var pressad och borta. Fuck, tänkte jag, skulle agerat snabbare. Året senare var jag vid en kompis sommarstuga som ligger några mil från skroten, och resa nr 2 var ett faktum. Jag blev riktigt snopen när pickisen stod kvar på samma ställe. Rune trodde jag menade en annan dubbelhytt som faktiskt var pressad och borta.
-Den här bilen ska jag köpa och ta med mig hem, förklarade jag.
-Va, du är ju helt dum i huvet!!!!, svarade polaren.
-Det är möjligt, men bilen ska hem, sa jag.
Jag konstaterade snart att framvagnens spindlar saknades, och ramen var i dåligt skick. Jag sa till Rune att jag ville köpa bilen och att kommer tillbaka i höst och hämtar den.
Här har vi precis anlänt, och Rune kollar läget.
Vi drog igång med grävandet ca 09:30. Vädret var inget vidare, men jag var fokuserad på uppgiften...
Efter några timmars grävande... Bakhjulen och bakkofångaren ser dagsljus igen
Gräva, gräva, gräva....gräva...
När väl liket kommit upp i luften, var det dags för ramen och hjulaxeln. En bakaxel från en Saab 900 fick agera framaxel till pickisen. Rune kollar så allt går rätt till.
Rune tyckte jag skulle pumpa däcken innan bilen winschades upp. Det är nog ingen ide`sa jag, men gubben envisades och drog fram en gammal slang, startade sin kompressor, och döm av min förvåning när båda bakdäcken gick att pumpa!!!
Grävandet över, nu skulle den bara upp på kärran också...
Tillslut...
...stod den där, nio timmar senare, och samtidigt sprack himlen upp och solen visade sig.
Slagfältet...
Stannade till vid Burger King i Töcksfors för ett välbehövligt mål mat. Baken har redan börjat säcka. Trälådan på flaket gjorde det inte lättare för den gamla slitvargen. Hoppas på lite garagetid snart så historian kan fortsätta Ha de gött!!!
känns bra att den hamnar hos någon som gör den till en bil igen! Det lär väll inte finnas fler splitbussar kvar på skroten?
Sidor Föregående 1 2 3 4 5 Nästa
Du måste logga in eller registrera för att svara
Boxerville » Projekt » Dubbelhytt-64 från Töcksfors
Currently installed 2 official extensions. Copyright © 2003–2009 PunBB.