1

Jag förstår inte varför t3 orna blir så hårt segregerade.
De finns ju forumdelar för alla typer o varianter men alla har tydligen rätt att finnas under projektdelen av forumet... Utom t3:orna?

Till och med icke vw har ju en projektdel. Men om man vill göra en projekttråd om sin t3 då är man hänvisad till t3 delen av forumet där en projekttråd blir dränkt i alla andra inlägg som postas där.

Jag hade tyckt de va kul att läsa dom projekttrådar som handlar om t3 med men man orkar ju inte riktigt leta genom alla trådar där och sen undrar jag inte om folk drar sig för att skapa en projekttråd av ovanstående anledningar.

Eller e de bara jag som e konstig eller inte förstår? Jag har hört de förut och de ligger kanske lite sanning i det men ändå?
Skulle man inte kunna få vara med? De e ju en "projekttråd" och det är ju en vw.

2

Under projekt finns inga underkategorier så varför ska det finnas en för T3?

"Sex can lead to nasty things like herpes, gonorrhea, and something called relationships.. Booyakasha!"
Ali G

3

Svwerker har en poäng där och ämnet har diskuterats tidigare http://boxerville.se/forum/viewtopic.php?id=204  ICQ/ab

4

Nej, det är väl en missuppfattning?
Det står "Har du en luftkyld VW som inte är en bubbla eller buss - här är platsen för dig. Luftkylda Porschar får också plats!"
Alla frågor/projekt eller annonser om typ3 (dvs 1500S och 1600 TL) platsar väl i de vanliga avdelningarna.
Men de som har nyare T3-transporter däremot, får hålla alla inlägg under samma (eller är det en sådan du har...?-)

5

Jag mena ite att t3 skulle ha en egen kategori I projekt. Utan att om man ville göra en regelrätt projekttråd OM en T3 skulle den få vara med i den vanliga projektdelen av forumet.
De står ju att de här är platsen för alla underbara projekt som växer fram i garagen.
Samtidigt står de i t3 kategorin att allt t3 som postas utanför flyttas dit.

Men jag ska läsa den andra tråden när jag kommer hem

6

Ja. Precis. En typ2 T3. Buss

7

Blanda nu inte ihop T3 (som är står för Transporter 3) och Typ3 för det är VAG så jävla bra på själva.  ICQ/ag

Jag har aldrig läst vad det står under T3-forumet för det har aldrig intresserat mig men är de inte luftkylda så blir de särbehandlade då Boxerville i huvudsak riktar sig till oss som gillar luftkylt i första hand.

"Sex can lead to nasty things like herpes, gonorrhea, and something called relationships.. Booyakasha!"
Ali G

8

Ett alternativ vore ju om de som pillar med t3 bussar (mig inkluderat)från början hade strukturerat upp t3 tråden med en projekttråd en säljtråd m.m där man då t.ex postat sina projekt o.s.v.

Jag skulle inte bli förvånad om jag har rätt!
GW.P

9

Macke skrev:

Ett alternativ vore ju om de som pillar med t3 bussar (mig inkluderat)från början hade strukturerat upp t3 tråden med en projekttråd en säljtråd m.m där man då t.ex postat sina projekt o.s.v.

Ja det är så dags att tänka på det nu... och förresten, angående "Allergisk mot vita däcksidor och navkapslar i alla dess former..." så borde du specificera dig bättre då jag vet att tunn vit rand kan falla herrn i smaken...  ICQ/ad

10 Senaste redigerad av Alex82 (2012-10-12 18:45:58)

som jag fattar de så vill folket inte ha forumet besudlat med t3 annonser, frågor osv spridda över hela forumet. 
De har jag 100% förståelse för.
Tycker de e bra med en T3 avdelning där ALLT samlas för att inte besudla vårt eminenta forum.
MEN en projekttråd är ju kul att posta i medans man bygger o de e tråkigt om den försvinner bland -säljes och allmäna förfrågningar.
Märker man tråden med att de e tex en -T3 syncro projekttråd, så behöver dom som e överkänsliga o allgeriska inte klicka på länken eller hur?
En projekttråd är ju en projekttråd... inte sant? Och om de fortfarande sticker så hårt i ögonen så vad sägs om en undermeny INUTI vattenskadat avdelningen?

sen känns de kanske lite förlegat att fortfarande sitta o gnöla över att de e vattenskadat när de faktiskt finns en hel avdelning för projekt som inte ens är vw alls?
Men jag tycker de platsar det med för vi är väl alla vänner o man vill ju inte behöva hänga på ett annat forum bara för man fått upp ögonen för något annat kul?

11

Och det är ju faktiskt så att ett seriöst projekt, oavsett modell eller fabrikat kan skänka både idee'r och inspiration även om det inte är precis samma fordon som man själv håller på med...

Jag skulle inte bli förvånad om jag har rätt!
GW.P

12 Senaste redigerad av Demian (2012-10-12 20:34:12)

Jag var ju ganska skeptiskt till T3 orna tidigare. Inte för att jag har nått emot dom, utan mer att de inte är entisuiastfordon på samma sätt som de luftkylda.

Men så som forumet har utvecklats, så borde dom projekten helt klart involveras. Det har ju givits plats för mopeder, golfar, roddar och husprojekt och det är ju helt klart givande att läsa för dom som vill och samtidigt tar de inte fokus ifrån det luftkylda. Egentligen skulle projekttråden heta Luftkylda Projekt och så skulle T3 or ligga under Övriga Projekt. I alla fall de vattenkylda.

Samma sak med annonsmarknaden. Antingen tillåts det T3 prylar under luftkylda annonsavdelningen eller så får de ligga under övriga annonser. De ska ju inte behöva annonsera i T3 avdelningen, då forumet har blivit ganska öppet i övrigt.

13

Det är väl bara att lägga in den i..                   
Projekt - icke VW ( Nya inlägg )
Håller du på med något coolt / intressant icke VW-projekt du vill dela med dig utav? Show the world!

det finns ju en k70 där

Kanske ska lägga till icke luftkyld VW Default/hmm

______\,,,/__________________\,,,/__________________\,,,/________
´´´´´´/""\´´´´´´´´´´´´´´´´´´´/""\ ´´´´´´´´´´´´ ´´´´´/""\ ´´´´´´´
Typ 1 -51 Rod [o\!/o]  Typ 1 -65 Slammed _(o\!/o)_
Ruff Time Monster Truck Youtube
Ruff Time Monster Truck Homepage

14

Hmmm... kanske döpa om Projekt till "Luftkylda projekt"och icke vw till "Ej luftkylda projekt" då kan det både vara husrenoveringar, bröstförstoringar och fyrkantsbussar hålla till i den sistnämnda?  ICQ/ag

15

Johan W skrev:

Det är väl bara att lägga in den i..                   
Projekt - icke VW ( Nya inlägg )
Håller du på med något coolt / intressant icke VW-projekt du vill dela med dig utav? Show the world!

det finns ju en k70 där

Kanske ska lägga till icke luftkyld VW Default/hmm

gör jag det blir den bara flyttad ju  ICQ/ae

jag bryr mig inte om vad projekttrådarna heter..

jag vill bara lägga tråden där den inte översållas av länk/annonstips, hur stora hjul har du o vilket takräcke hade du till salu osv osv..
En dagbok/projekttråd försvinner lätt i massorna av oväsentligheter..

Dom som refererar till typ2klubben... Den sidan e inte så... Levande direkt...
Man vill ju ha feedback på en tråd med och man hade nog tröttnat på att uppdatera ganska snart där..

Men de måste ju finnas fler folk härpå som projektar med en T3 som hade velat föra en byggtråd?
(speak up)
Nu kommer de förmodligen dröja lite innan jag börjar bygga på den på allvar men man kan ju kämpa för att få finnas till sålänge ICQ/ag

16

Nej det tror jag inte för att det är ett projekt så kommer det nog vara kvar, det är ju annonser, frågor och bilder som hammnar i T3 tråden Default/hmm

17

Jag har försökt. Den blev flyttat och jag fick ett mail från admin med ICQ/ag

18

Då har nog admin missförstått det hela, den hör ju hemma där lika mycket som dom andra trådarna, vi hatar ju inte dom som pesten Default/lol

19

har redan börjat på tråden men inte på projektet... inte på riktigt iallafall...
När de börjar bli dags att verkligen ta tag i det ska jag fråga en admin om han/hon kan flytta dit den ICQ/af

20

Johan W skrev:

Då har nog admin missförstått det hela, den hör ju hemma där lika mycket som dom andra trådarna, vi hatar ju inte dom som pesten Default/lol

Egentligen inte, från tråden jag postade:
Nu har "redaktionen" efter lång diskussion tagit ett beslut. Vi vill inte stänga ute folk, och samtidigt hålla oss trogna vårt "mission". Vi har därför beslutat att behålla T3-tråden - och allting som avser T3 (både luftkylt och vattenkylt) får ENBART ligga i den tråden. Annonser, bilder, mektips... Dvs. ALLT som rör fyrkantsbussarna får bara postas i T3-tråden. På så sätt klarar sig resten av trådarna från vattenskador, samtidigt som alla ni entusiaster som både gillar luftkylt och T3:or får det ni vill ha på ett och samma forum. I och med detta låser vi denna tråd och hoppas att ni är OK med beslutet. Tack för er input, allihop!
Sen kan säkert frågan tas upp igen  ICQ/ab

21

GB skrev:

Hmmm... kanske döpa om Projekt till "Luftkylda projekt"och icke vw till "Ej luftkylda projekt" då kan det både vara husrenoveringar, bröstförstoringar och fyrkantsbussar hålla till i den sistnämnda?  ICQ/ag

ICQ/ab

Alla andra luftkylda bilar, får de vara med i luftkylt tråden?

Men hur kategoriseras tex dessa?
http://i.ytimg.com/vi/npShS51fY9Y/0.jpg
http://www.colourbox.com/preview/2219351-622575-girl-with-fan.jpg

*  *  *  *  *  *  *  *  *  *  *  *  *
Vw typ1 Oval 1957, Ghia 1960
VW typ1 1951 split (såld)

22

johan_l skrev:
GB skrev:

ICQ/ab

Alla andra luftkylda bilar, får de vara med i luftkylt tråden?

Men hur kategoriseras tex dessa?

ICQ/ae

23

GB skrev:
Johan W skrev:

Nu har "redaktionen" efter lång diskussion tagit ett beslut. Vi vill inte stänga ute folk, och samtidigt hålla oss trogna vårt "mission". Vi har därför beslutat att behålla T3-tråden - och allting som avser T3 (både luftkylt och vattenkylt) får ENBART ligga i den tråden. Annonser, bilder, mektips... Dvs. ALLT som rör fyrkantsbussarna får bara postas i T3-tråden. På så sätt klarar sig resten av trådarna från vattenskador, samtidigt som alla ni entusiaster som både gillar luftkylt och T3:or får det ni vill ha på ett och samma forum. I och med detta låser vi denna tråd och hoppas att ni är OK med beslutet. Tack för er input, allihop!

Men det var väl innan det fans en kategori för ej luftkylda vws, och då torde det vara helt ok att posta dom där nu lr, konstigt om dom inte platsar där med tanke på allt vattenkylt som finns där Default/hmm

24

Johan W skrev:
GB skrev:
Johan W skrev:

Men det var väl innan det fans en kategori för ej luftkylda vws, och då torde det vara helt ok att posta dom där nu lr, konstigt om dom inte platsar där med tanke på allt vattenkylt som finns där Default/hmm

Fast det är ju en tråd för icke Vw  Default/lol
men ja, det var därför jag föreslog en luftkyld och en icke luftkyld  ICQ/ab

25

Om man nu ska bidra seriöst till debatten... så tycker jag det är bra att dela upp... visst man missar endel om man inte är inne i de forumdelarna, samtidigt, jag dyker in på boxerville när jag har några minuter över, då går man på några olika kategorier, vissa hinner man aldrig in i - men omvänt, om golfar, passater och newbeetle skulle husera i projekttråden skulle jag nog missa det jag letar efter... Å andra sidan skulle jag sannolikt missa ALLA passater om det var en egen del/kategori...

Nå, en annan dimension är väl om de som driver forumet har resurser att "bjuda" på forum (och forumet tekniskt orkar med fler besökare) till alla VW-bilar, nya som gamla... Finns de resurserna har iallafall inte jag nåt emot om de som skruvar med dessa bilar får en egen kategori/avdelning i detta forum...

Sista dimensionen... Ett för brett forum blir urvattnat...

*  *  *  *  *  *  *  *  *  *  *  *  *
Vw typ1 Oval 1957, Ghia 1960
VW typ1 1951 split (såld)