1 Senaste redigerad av indianchief38 (2012-10-26 21:33:41)

Säljer en -56:a bubbla

bilen är delvis nerplockad och är otroligt fri från rost.
Jag har orginalrenoverat ett flertal bilar under mina år och jag skulle tro att det är ca 8 timmars rostlagning på den om man är noggrann!
rosten som finns är runt det främre nedre fästet för bakskärmarna, det är dock lagat  av tidgare ägare.
det kan förstås finnas nåt jag missat men det är det vi sett.
bilen är delvis nerplockad och det saknas framskärmar, bakskärmarna är nog inte till den här bilen men dom ser helt ok ut.
original dörrar, framhuv och motorlucka är hela och fina o sitter på bilen.
inredningen är hel och fin, den verkar vara helt komplett förutom innertaket som saknas, instrumentbrädan är delvis demonterad och dom delarna saknas tyvärr.
det sitter en motor i bilen som ser ut att vara nos vilket den nog inte är men den ser väldigt rätt ut med bra ytbehandling på delarna osv.
ljuddämparen sitter det vit lapp på så den är nog ny. även tanken ser ut att vara helt ny.
bilen har stått i en välventilerad lada dom senaste 15 åren så lite dam följer med  ICQ/ab

Nu till det djävliga: bilen saknar papper och nummerskyltar   ICQ/am  ICQ/am
jag vill ha 25000:-  för den eller ett skäligt bud.
om du är seriöst intresserad kan jag kanske ta mig upp ur soffhelvetet och skicka några bilder på den, ring mig så ordnar jag det.
just nu måste jag på möte så nu hinner jag inte  ICQ/af

bild
http://img534.imageshack.us/img534/7318/img0767xn.jpg

Janne
0705-22 61 98
[email protected]

2

det var ett himla strul med alla s.k köpare

en åkte in på sjukhus,
en annan från Lindesberg kom aldrig så jag väntade i onödan,
en tredje är från Belgien och svarar på mail lika snabbt som en snigel och bjuder för dåligt,
en fjärde från Gävle bjöd 2000:- ICQ/ad

ge mig ett bra bud över 16000:-så är den din

3

Ett par bilder så kanske det går snabbare?

4

jo det e klart
trodde jag hade sålt den 3 gggr så jag avvaktade lite med det  (av lathet)
men om det inte blir nåt med köparen som är lite intresserad nu så kommer det bilder

Janne

5

Ah, lycka till ICQ/ab

6

Kan behövas
han har inte hört av sig fast han sa det så det var väl en till av samma kaliber som dom andra
förstår inte hur det kan vara så roligt att låtsas vara intresserad ICQ/ad

7

Det kan vara så att beroende på vilket intryck man ger i en annons så lockar man till sig olika klientel

Och om säljaren har inställningen

* "om du är seriöst intresserad kan jag kanske ta mig upp ur soffhelvetet och skicka några bilder på den, ring mig så ordnar jag det.
just nu måste jag på möte så nu hinner jag inte"

och

"trodde jag hade sålt den 3 gggr så jag avvaktade lite med det  (av lathet)"

Så kan det locka till sig köpare som också "p.g.a lathet" inte orkar kontakta tillbaka inom rimlig tid, eller alls

Sen kan jag nog tänka mig att en del här tidigare åkt och tittat på bilar som sålts av "erfarna orginalrenoverare" som säger att det nog bara är "x timmars svetsjobb kvar" för att bli besvikna när dom väl kommer fram.

SÅ vettiga bilder lär du komma avsevärt längre med, och sett till vad du tänkt få för bilen så torde kameratiden resultera i en ganska god timpeng, eller hur?  ICQ/ad

8

Om du vill kan du få precisera exakt du tycker är fel i min text
är inte säker på att jag förstår vad du menar
är lite rädd för att jag tolkar det som om du tycker att mina ordval är tokiga och för den skull skulle resultera i konstiga köpare ICQ/ad

jag har ett 40-tal bilder på den och i alla tänkbara vinklar och på detaljer som ar intressanta som köpare.
om jag skicka ett 20 tal  av dom till dig kanske du kan hjälpa mig att lägga upp dom här.
om du själv vill titta på objektet kan jag sprenda zipfilen till dig.

för övrigt kan jag tala om att av alla köpare som hört av sig har en av dom ringt ????
undrar hur man ska uttrycka sig för att det inte ska bli så.

ang. priset så pratade jag med en snubbe ur vw-klubben som sa att en bil i det skicket utan papper borde kunna säljas för ca: 30-40 som den är.
jag tyckte själv att det var för mycket, därav mitt utgångspris på 25.

undrar om jag får nån potent köpare och ett bud om den ens kostar 1000 spänn ICQ/an

Janne

9

Det finns alltid en risk att man missförstår varann när man mailar eller skriver i forum...hoppas alla är glada och tillfreds...jagskulle gärna vilja titta på bilderna om du har lust att skicka till: sven-ake.edlund snabela biva.se ICQ/ab

I hope to arrive to my death,
late,
in love,
and a little drunk..

10

pompejus skrev:

Det finns alltid en risk att man missförstår varann när man mailar eller skriver i forum...hoppas alla är glada och tillfreds...jagskulle gärna vilja titta på bilderna om du har lust att skicka till: sven-ake.edlund snabela biva.se ICQ/ab

skickat en zipfil på ett gäng bilder, kommer ett meddelande från Sprend mede en länk att hämta den ifrån då den är för tung för att maila rakt av

vh
janne

11

Fått bilderna..ser ut som ett bra köp för de som har prylarna som saknas på den..själv är jag ute efter ett komplett,helst körbart objekt så tyvärr blir det nog inget köp..men som sagt,ser väldigt trevligt ut som kompletteringsobjekt! ICQ/ab Tack för att du skickade dem,hoppas det går bra med försäljningen.

I hope to arrive to my death,
late,
in love,
and a little drunk..

12

En annan sak kan ju va att lite snabbt kasta upp bilderna på forumet eller imageshack o länka till dom i annonserna så behöver man ju inte heller sitta o makla runt dom till alla som verkar intresserade? I min värld låter de enklare

13

Jag erbjöd mig att hjälpa till med detta i ett pm till trådskaparen, men jag tror inte han läst detta.  Kanske Pompe kan göra det?

14

nu har jag lagt upp en bildlänk, nu blir den nog såld ICQ/ad

ICQ/ab  ICQ/ab

15

HEHEHE ICQ/ag

sen jag la upp bild så är det dödstyst ICQ/ab  ICQ/ac 

bumpar tråden så får vi se om det kommer nån som vill ha den