Bra jobbat!
Fantastiskt fint bygge!
KG Cab -67, Bay -68, Bay -72, Westy -78, 2 x Typ 1 -67, Typ 1 -70 (Volvo PV -57)
Du är inte inloggad. Logga in eller registrera dig.
Boxerville » Projekt » Project -59
Sidor Föregående 1 … 27 28 29
Du måste logga in eller registrera för att svara
Bra jobbat!
Fantastiskt fint bygge!
Tackar Tackar!!
Känns riktigt jävla bra, även om den bara är klar till typ 99%
För att testa bilen på lite längre sträcka så var ja in till turbogaraget i Västerås på studiebesök förra veckan.
Å där fanns förutom mycket intressant å kika på även svaret på varför min bil skrapade vid varje växling.
Stod å diskuterade hur bilen betedde sig å lät när jag fick frågan om jag hade monterat en nålkrans i svänghjulet.... mitt svar på det var ungefär: Öööööhhh?? nålkrans?
Tydligen så räcker inte ingående axel till om man inte monterar en sån, så allt mitt strul verkar tydligen bero på en så liten skitgrej
Så eftersom tanken är att åka till Tierp med bilen å även lyckas köra hem därifrån så var de bara att ringa till Momentum och beställa.
Rev ur motorn i fredags men tyvärr så fanns de ingen nålkrans hemma förrns i måndags..
Det gick riktigt smidigt att få ur motorn, ångrar inte en sekund att jag satte kontakter på alla kablar så de bara var att koppla ur
Löstagbara hyllor och förgasarluckor är nånting som jag kommer göra på flera bilar, underlättar som fan när man har större motor
Så här såg mitt orörda 228mm svänghjul ut i mitten, nån liten hylsa monterad som ska knackas ur
Nålkrans med måtten 15-19-10
Skillnaden
Å monterat
Svänghjulet monterat på motorn igen
Hade läckt lite olja trots bytt packbox, hoppas de håller tätt nu iaf..
Trots att jag slipade massor i lådan å inte kände nåt motstånd så har svänghjulet gjort ett litet spår i lådan, så nu passar det iaf
Oljan visar bara runt 80-85 grader om mätaren stämmer, men de blir jäkligt varmt i motorrummet efter att kört en stund.
Och när jag plockade bort mellanplåten så såg jag att färgen blivit missfärgad på insidan Tur att de inte blev på utsidan!
Svårt att fota, men de syns lite gulnad färg iaf
Tur ja hade lite spillbitar med värmeskydd liggandes på hyllan
Även motorplåtarna fick lite skydd på sig, ormboet ligger väldigt nära så det är inte så konstigt att de blir varmt.
Har även planer på att svetsa i gälar i förgasarluckorna i hjulhusen om de behövs för att bli av med lite värme.
Vet inte riktigt finessen med att tillverka svart avgasbandage när det vitnar efter att kört ca 10mil
Fick se att mina värsting genomslagsgummin verkar funka iaf
Bad polaren om lite hjälp med lite detaljer på motorn, blev skitbra!
Det är detaljerna som gör det!!
Så tack Adde för hjälpen, kan varmt rekommendera dom. http://www.firstprofile.se/
Att lite passande dekaler kan göra så mycket på utseendet
Å i måndags kväll så blev det en lite nervös provtur, skulle jobbet vara förgäves..
Riktigt skönt när de visade sig att de inte skorrade nånting alls när jag växlade nu!
Dessvärre hittade jag inte oljeläckan, men jag tar med lite olja i bilen för till Tierp ska jag
Detaljeringen av motorn var ju pricken över i
Ska bli kul att se bilen live på lördag!
bra jobbat som vanligt!!
Epic..
Detaljeringen av motorn var ju pricken över i
Ska bli kul att se bilen live på lördag!
De är små detaljer som gör att de syns mera
Så himla tjusigt!
bra jobbat som vanligt!!
Epic..
Tackar
Veckan innan BRC så kom jag på att jag nog borde ha en lapp i rutan på bilen där de står alla modifieringar och allt som är gjord med bilen, när jag kom till inredningsbiten så slog det mig: De var ju midjebälten till Porsche 356 som jag hade köpt, men ingenstans på bältena fanns de nåt Porsche märke
Så på onsdagen skickade jag en bild till Dekal Adde å frågade om han hade tid att fixa ett par märken, hörde inget av honom så jag trodde inte att han hade tid, men 30min innan vi skulle åka till Tierp i fredags så ringde han å sa att dom var klara
Fanns egentligen inget alternativ, så de blev en liten avstickare till honom och hämta dom
Blev så jäkla mycket bättre när man ser vad det är för sorts bälten, tror även att bilen fått en 5-10hk till bara genom att få dom här
Var inga som helst bekymmer med bilen på hela vägen till Tierp, den är riktigt kul att köra! Men de är lite bestyckning kvar att göra för att få den perfekt
Lägret för helgen fixat
De här två bilderna lånade jag från bildtråden, Grizz är den proffsiga fotografen. Riktigt snygga bilder!
Det är helt sjukt vilket intresse de har varit på bilen, förra veckan när ja var upp på Folkaparken träffen så var de väldigt många som kom å pratade å frågade, å nu på BRC så höll jag knappt på att komma ifrån campingen på kvällen för att titta på alla andra bilar
Men de var riktigt skoj, lärt känna många nya och fått ett ansikte på forums namnen
Även på utställningen på lördagen så såg det väldigt ofta ut så här runt bilen
På eftermiddagen så ropade en polare på mig å frågade om jag hade sett min framruta, tänkte vad som hade hänt med den?
Men när jag kom fram så möttes jag av de här
Vinnarna samlade
Fy fan va skoj att vinna pris
Måste ju testa farsans bil..
Nu är de dessvärre slut på semestern, men har hunnit börja kika lite på de små barnsjukdomarna som bilen har
Varvräknaren har visat lite över 2000 varv på tomgång å bra mycket mera när man har kört.
När jag installerade mätaren så sökte/frågade jag runt å fick fram svaret att jag skulle klippa båda kablarna för att de skulle vara
1 puls.
Nu testade jag och kopplade ihop den bruna kabeln igen så de blir kopplat för 2 pulser, å nu visar mätaren 900 varv på tomgång å runt 2000 vid normal körning. Känns som att det är rätt..
Var nånstans den läcker olja vet ja tyvärr inte än
Efter att ha kört ca 24 mil så fattas det 4dl olja i motorn. Stötstängerna är torra så det borde inte vara dom, tog bort ventilkåpan å kikade men packningen var torr i utkanten runt om.
Bilen läcker bara när man kör med den och motorn är bara kladdig på höger sida.
När jag kikade förut så såg jag inget, men de måste vara oljepåfyllningen som läcker, om de är nån svetspor eller nåt??
Rätt åt dig med en vinst på BRC
Tackar!
Grattis till fin bil och pris!
Hur funkar din speciallösning för kupevärmen?
Grattis till fin bil och pris!
Tackar tackar!
Hur funkar din speciallösning för kupevärmen?
Testade den på allvar första gången ikväll, var på en liten bilträff ett par mil bort, å de regnade å var gråkallt hela vägen dit och hem.
Oljetempen visade på ca 80 grader och fick inge som helst bekymmer med imma på rutan som det med stor säkerhet skulle kunna bli med det vädret.
Vid utblåsen på golvet framme vid fötterna så blir de närmare varmt än ljummet, och uppe vid rutan så blir de lite ljummen luft, var en behaglig temperatur inne i bilen också.
Men ett par bra värmekammare ger mera värme än oljekylarluften, men i brist på såna så måste jag säga att jag är ganska nöjd iaf
Angående "Home made TMI matta"; Hur har den klarat sig nu när du har använt bilen en stund? Verkar den slitas onormalt fort, sitter den kvar där den ska? Har själv använt Biltemamatta tidigare och undrar hur Rustas står sig i konkurrensen.
PS Otroligt intressant att läsa din byggtråd. Imponerande detaljarbete!
Angående "Home made TMI matta"; Hur har den klarat sig nu när du har använt bilen en stund? Verkar den slitas onormalt fort, sitter den kvar där den ska? Har själv använt Biltemamatta tidigare och undrar hur Rustas står sig i konkurrensen.
PS Otroligt intressant att läsa din byggtråd. Imponerande detaljarbete!
Tackar!
Rustas matta vet ja inget om då ja köpte min på Ö&B...
Men den har inte slitits nåt alls, men jag har ju gummimattor ligger över så jag sliter ingenting direkt på tygmattan..
Sidor Föregående 1 … 27 28 29
Du måste logga in eller registrera för att svara
Boxerville » Projekt » Project -59
Currently installed 2 official extensions. Copyright © 2003–2009 PunBB.